ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"האיום הגדול ביותר"

הגנרל מזהיר: לאיראן 3,000 טילים בליסטיים; עלולים לפגוע בישראל

ברקע הדיונים בוינה סביב החזרת איראן להסכם הגרעין, הגנרל הבכיר של ארה"ב במזרח התיכון מזהיר כי איראן נותרה האיום הגדול ביותר על האזור וכי יש לה 3,000 טילים בליסטיים, שחלקם יכולים להגיע עד לתל אביב | "איראן היא האיום הגדול ביותר על היציבות היומיומית במזה"ת"

הגנרל מזהיר: לאיראן 3,000 טילים בליסטיים; עלולים לפגוע בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

הגנרל האמריקני הבכיר, קנת מקנזי, הופיע בפני ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט האמריקני והציג את האתגרים הגדולים ביותר במזרח התיכון. לדבריו: "רק קומץ לוחמים סורים נענו לקריאתה של רוסיה להילחם באוקראינה". אבל הוא אמר שאיראן מהווה את הסכנה היומיומית הגדולה ביותר לביטחון האזורי ותהפוך למסוכנת הרבה יותר אם היא תוכל להשיג נשק גרעיני.

"הדאגה שלי היא, קודם כל, שלא יהיה להם את הנשק הגרעיני הזה, אבל אני גם מודאג מאוד מהגידול המדהים במספר וביעילות של כוח הטילים הבליסטיים שלהם, התוכנית שלהם עם המל"טים ארוכי הטווח שלהם. ותוכנית טילי השיוט שלהם לתקיפה יבשתית", אמר.

המגעים להחזרת איראן וארה"ב להסכם גרעין נתקעו לעת ווינה הבירה. מבקרי ההסכם חוששים שההסכם יסיר את הסנקציות מבלי להתמודד עם יכולת הטילים ההולכת וגדלה של טהראן. "יש להם למעלה מ-3000 טילים בליסטיים מסוגים שונים, שחלקם יכולים להגיע לתל אביב, זה כדי לתת לכם מושג על טווח", אמר מקנזי.

הגנרל מקנזי בפגישה עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

"אף אחד מהם עדיין לא יכול להגיע לאירופה, אבל בחמש עד שבע השנים האחרונות הם השקיעו רבות בתוכנית הטילים הבליסטיים שלהם. "הטילים שלהם הם בעלי טווח גדול יותר, גדול משמעותית - ודיוק משופר משמעותית".

מקנזי הופיע בפני הוועדה בסנאט בפעם האחרונה לפני פרישתו. שנתו האחרונה התאפיינה בסערה עם נסיגת ארה"ב מאפגניסטן, כאשר עמד בראש כוחות ארה"ב ונאט"ו במדינה. הוא גם היה אחראי למתקפת המל"ט הקטלנית שהרגה בשוגג אזרחים חפים מפשע, שבעה ילדים ושלושה מבוגרים נהרגו בקאבול בירת אפגניסטן, בזמן נסיגת ארה"ב.

הוא התבקש להעריך את פנייתה של מוסקבה לסורים להצטרף למאבק מול אוקראינה, לאחר שהקרמלין טען שהוא מגייס 16,000 לוחמים מהמזרח התיכון. "אנחנו מאמינים שמחוץ לסוריה יש אולי קבוצות קטנות, קטנות מאוד, של אנשים שאולי מנסים לעשות את דרכם לאוקראינה, אבל אין לי שום מידע מעבר לזה ואני יכול לדבר על זה קצת יותר בישיבה סגורה, כרגע, זה טפטוף קטן מאוד".

איראן טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד