י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חבל על דאבדין ולא משתכחין • אוסדיטשר מבכה

את הגר"י יוסף זצ"ל הכרתי במקרה, כשבאתי להציע לו תפקיד במועצה הדתית בירושלים • ומתי פינה הגר"י מסדר יומו העמוס כדי לטלפן אלי? • אוסדיטשר נפרד בדמעות

אוסדיטשר
אוסדיטשר

ביום שישי האחרון הלך הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל לבית עולמו.

אני חושב שהמאפיין של הרב יעקב יוסף, מעבר להיותו תלמיד חכם עצום בגדר "ספר תורה מהלך", הוא היה נחבא אל הכלים, וכל מהותו הייתה תורה, ללא משחקים וללא פוליטיקה.

הייתה לי הזכות להכיר את הרב לפני שנים מספר, כאשר שימשתי כראש המועצה הדתית בירושלים והיה צורך מיידי ברב פוסק למערכת הכשרות בירושלים.

לצערי, רבנים רבים פחדו מהחלק הצעקני של העסקנים החרדים, ועל כן סרבו לקבל על עצמם את התפקיד - למרות רצונם להתמנות לתפקיד חשוב זה.

מאחר ושמו של הרב הלך לפניו למרחוק כאדם שאינו מפחד מאיש, לרבות מעסקנים כאלה ואחרים, ביקשתי להיפגש עימו בעניין זה, ואכן נקבעה לי פגישה בביתו.

בפגישה זו העליתי בזהירות את בקשתי, ולהפתעתי השיב הרב כי הוא מסכים לקבל על עצמו את התפקיד ולשמש כרב הפוסק ברבנות ירושלים, אך לפני שתיפול ההכרעה הוא מעוניין להבהיר לי נקודה אחת למען נבין אחד את השני.

הרב הבהיר לי בחיוך, כי לאור החמרותיו ברור לו כי מסעדות לא יישארו בירושלים, ומוטב באם הנהלת המועצה הדתית תשקול שוב את בקשתה, האם עדיין היא מעוניינת בו כרב הפוסק...

אמנם לבסוף הוא לא שימש בתפקיד מסיבות כאלה ואחרות, אך מאז הוא היה בקשר עימי, תוך מתן עצה או שאלה הלכתית שעלתה במהלך עבודתי בכל שעה בשעות היום, ובסבלנות אין קץ.

עברו השנים, ובאחר הימים, לאחר סיום עבודתי במועצה, התקשר אליי אדם שהזדהה כרב יעקב יוסף תוך שהוא מחזק אותי ומברך אותי על פועלי במשך דקות ארוכות.

הייתי בטוח שמדובר במתיחה, ועל כן, מיד לאחר השיחה, התקשרתי לעוזרו ותלמידו הרב שבתאי דיין, ששימש כרב רושם נישואין במועצה הדתית בירושלים. סיפרתי לו כי הרגע התקשר אליי אדם שהתחזה לרב יעקב יוסף, והעליתי בפניו חשש כי מאן דהוא חמד לצון, ברור היה לי שלא יתכן שהרב הוא זה שהתקשר אליי, לאור סדר יומו העמוס.

להפתעתי השיב לי הרב דיין כי אין המדובר במתחזה, ואכן הרב בעצמו ביקש את מספר הטלפון הנייד שלי להתקשר אליי, והוא אשר דיבר איתי.

מיד התקשרתי לרב להודות לו על דבריו, התנצלתי עמוקות והסברתי לו כי חשבתי שמישהו חומד לצון, כי לא עלה בדעתי שלאחר שעזבתי את תפקידי יזכור הרב לפנות מזמנו היקר ולהתקשר אליי.

זה היה האיש, זו הייתה דרכו, דרך של צניעות, ענווה והכרת הטוב, רב שהאכפתיות ואהבתו לכל אדם ניכרה בכל מעשיו, והחסר גדול מנשוא.

חבל על דאבדין ולא משתכחין.

תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב יעקב יוסף מועצה תפקיד כשרות טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד