כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חילופי שבויים באוקראינה

ראש העיר שנחטף, הוחלף עבור תשעה חיילים רוסים צעירים

ראש עירייה אוקראיני חטוף, שוחרר מהשבי הרוסי לאחר שהוחלף בתשעה חיילים רוסים בני נוער | ראש העיר, איבן פדורוב, שוחח עם הנשיא וולודימיר זלנסקי לאחר שחרורו - חמישה ימים לאחר שנחטף על ידי כוחות הצבא הרוסי

ראש העיר שנחטף, הוחלף עבור תשעה חיילים רוסים צעירים
ראש העיר שנחטף איבן פדורוב צילום: חשבון הפייסבוק של איבן פדורוב

ראש עירייה אוקראיני חטוף שוחרר מהשבי הרוסי לאחר חילופי שבויים. ראש עיריית מליטופול, איוון פדורוב, הוחלף בתשעה חיילים רוסים שנשבו על ידי האוקריאנים. כך על פי הדיווחים. זאת לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה את החטיפה כ"פשע נגד הדמוקרטיה".

איבן פדורוב, בן ה-33, נחטף על ידי חיילים רוסים ב-11 במרץ לאחר שסירב לשתף פעולה עם כיבוש מליטופול. העיתון האוקראיני Ukrayinska Pravda מדווח כי ראש העיר דיבר עם הנשיא וולודימיר זלנסקי לאחר חילופי השבויים המוצלחים והודה לו על המאמצים.

סגן ראש לשכת נשיא אוקראינה קירילו טימושנקו כתב בטלגרם: "מבצע מיוחד לשחרור ראש עיריית מליטופול, איבן פדורוב, הושלם זה עתה בהצלחה. זה עתה דיברנו עם הנשיא ועם ראש המשרד".

הנשיא זלנסקי דיבר עם ראש העיר פדורוב בטלפון, ואמר לו: "אני שמח מאוד שהחזרנו אותך, שמח מאוד לשמוע את קולך". ראש העיר אמר לנשיא כי הוא מקווה לחזור לעבוד בעירו בקרוב. בנאום ב-11 במרץ, תיאר זלנסקי את ראש העיר כ"ראש עיר שמגן באומץ על אוקראינה ועל חברי הקהילה שלו".

לאחר שנחטף, נטען על ידי תובע בדלני רוסי בעיר לוהנסק, כי פדורוב נחקר בגין עבירות טרור. הנשיא כינה בעבר את החטיפה "פשע נגד הדמוקרטיה" ואמר כי המעשים של רוסיה יטופלו כ"טרור". הוא אמר: "לכידת ראש עיריית מליטופול היא פשע, לא רק נגד אדם מסוים, נגד קהילה מסוימת, ולא רק נגד אוקראינה. זהו פשע נגד הדמוקרטיה עצמה. מעשיהם של הפולשים הרוסים ייחשבו כמו אלה של המדינה האסלאמית" (דאעש).

זלנסקי הוסיף: "הם לא מצאו משתפי פעולה שימסרו את העיר לידי הפולשים. לכן, הם עברו לשלב חדש של טרור כאשר הם מנסים לחסל פיזית את נציגי הרשויות המקומיות האוקראיניות הלגיטימיות. כל המדינה ראתה שמליטופול לא נכנעה לפולשים, וזה לא ישתנה על ידי הפעלת לחץ על ראשי ערים או חטיפת ראשי ערים".

הפרלמנט של אוקראינה טען שראש העיר נחטף על ידי קבוצה של 10 חמושים ששמו שק על ראשו. משרד החוץ של אוקראינה אמר בהצהרה לאחר החטיפה: "חטיפתו של ראש עיריית מליטופול מסווגת כפשע מלחמה על פי אמנות ז'נבה והפרוטוקול הנוסף, האוסר על לקיחת בני ערובה אזרחיים במהלך המלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד