כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"העם לא יסכים לזה"

טראמפ מצהיר: מייק פנס לא יהיה שוב סגן שלי

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, מסביר מדוע מייק פנס, ככל הנראה לא יהיה סגנו שוב, אם יחליט לרוץ בבחירות ב-2024 | לטענתו, תומכיו לא יקבלו את זה "אני לא חושב שהעם יסכים לזה".

טראמפ מצהיר: מייק פנס לא יהיה שוב סגן שלי
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

שמו של סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, עלה כמה פעמים בשנה האחרונה לצד שמו של דונלד טראמפ, הפרשנים תוהים האם פנס יהיה שוב סגנו של טראמפ אם יתמודד לבחירות לנשיאות ב-2024, טראמפ צינן את ההתלהבות השבוע ל-Washington Examiner. והצביע על ההשלכות של הבחירות לנשיאות ב-2020 ומהומות הקפיטול ב-6 בינואר.

טראמפ, שטוען זמן רב כי התרחשו הונאות במהלך הבחירות, חזר על כך שוב ושוב שפנס יכול היה לבטל את תוצאות הבחירות במהלך האישור בקונגרס בשנה שעברה. "למייק ולי הייתה מערכת יחסים נהדרת מלבד הגורם החשוב מאוד שהתרחש בסוף. היו בינינו מערכת יחסים טובה מאוד", אמר הנשיא ה-45, וחשף כי השניים לא דיברו הרבה זמן. לגבי ריצה אפשרית איתו אמר טראמפ: "אנשים לא יקבלו את זה, אני לא חושב שהעם יסכים לזה".

גם פנס התרחק מעמיתו לשעבר בשנה האחרונה בגלל טענות של טראמפ. "הבחירות עוסקות בעתיד", אמר פנס לאחרונה. "חברי הרפובליקנים, נוכל לנצח רק אם נתאחד סביב חזון אופטימי לעתיד המבוסס על הערכים הגבוהים ביותר שלנו. אנחנו לא יכולים לנצח על ידי לחימה בקרבות של אתמול, או על ידי ליטוש מחדש של העבר", כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

טראמפ אמר שהוא "עדיין אוהב את פנס", אך הוא נשאר ביקורתי על החלטתו של סגן הנשיא לשעבר לא לנסות לבטל את תוצאות הבחירות. "הייתי מאוכזב ממייק".

לא ברור אם טראמפ יתמודד שוב על הנשיאות בבחירות 2024, אך הוא רמז שוב ושוב על האפשרות הזו. הוא צפוי לפרסם הודעה רשמית לאחר בחירות אמצע הקדנציה בסתיו הקרוב.

בשבועות האחרונים, פנס סירב לשלול את האפשרות שהוא יתמודד על התפקיד, "כל ההתמקדות שלי כרגע היא ב-2022", אמר פנס ל-Fox Business Network . "אני חושב שיש לנו הזדמנות היסטורית להחזיר את הרוב בבית ובסנאט, לבחור מושלים רפובליקנים ברחבי אמריקה, וב-2023, אני בטוח שהמפלגה הרפובליקנית תציע מועמד שיהיה הנשיא הבא של ארצות הברית של אמריקה ובזמן הנכון, משפחתי ואני נשקול כיצד נוכל להשתתף בתהליך הזה".

סגן הנשיא לשעבר נשאל אם הוא רוצה לראות את טראמפ רץ שוב. "אבל עכשיו יותר מתמיד, עם מלחמה באירופה ועם ממשל שכנראה מתכוון להחליש את המדינה שלנו, להניע את האומה שלנו למדינת רווחה בסגנון אירופאי, אנחנו צריכים רוב רפובליקני חזק בגבעת הקפיטול ומושלים רפובליקנים חזקים, ואנחנו הולכים לעבוד כדי להשיג זאת" אמר פנס.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית מייק פנס דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד