י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"היה כל כך נבוך"

נגידת הבנק הרוסי הטיחה דברים קשים בשיחה עם פוטין ההמום והתפטרה

על פי דיווחים בבריטניה, ראש הבנק המרכזי הרוסי, אלווירה נביולינה, הגישה את התפטרותה ברקע דיווחים על כך שהיא 'נכנסה חזק' בפוטין בגלל מלחמתו באוקראינה שנמשכת זה השבוע השלישי. לפי הדיווח, פוטין נדהם מדבריה

נגידת הבנק הרוסי הטיחה דברים קשים בשיחה עם פוטין ההמום והתפטרה
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

הסנקציות של המערב מתחילות לנגוס ברוסיה מכיוונים נוספים. לפי הדיווח ב'דיילי מירור', התפטרותה של ראש הבנק הרוסי, אלווירה נביולינה, הגיעה לאחר שיחה קשה שערכה עם הנשיא פוטין בה האשימה אותו בהרס הכלכלה הרוסית.

היא אמרה לפוטין כי פלישתו לאוקראינה השליכה את הכלכלה הרוסית לתוך "ביוב". עזיבתה של נביולינה, מהווה מכה אדירה לפוטין ומאותתת על משבר הולך ומעמיק של הכלכלה, שרואה את צניחת הרובל ואת האובדן האדיר של קשרים פיננסיים בינלאומיים.

נביולינה זוכה להערכה הן במוסקבה והן במערב כטכנוקרטית מוכשרת ביותר, אחת הבנקאיות הטובות בעולם שהצליחה להעמיד את רוסיה על דרך יציבה יחסית גם על רקע החמרה ביחסים עם המערב - אבל ייתכן שהמלחמה באוקראינה שינתה את הקו שלה.

על פי הדיווחים, היא הזהירה אותו בפגישת וידאו שהוא יתמודד בקרוב עם אינפלציה של כ-70 אחוזים, וזעזעה אותו עם אנלוגיית ה'ביוב'. מוקדם יותר היא הבהירה כי אינפלציה גבוהה עלולה לערער את אמינותו של הבנק המרכזי. "פוטין היה כל כך נבוך מהחוצפה שכמעט סיים את הפגישה", אמר אחד המקורות.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד