כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
"כל ילד מעל גיל 9"

לקראת הלוויה: הוראת הגרי"ג אדלשטיין לילדי התתי"ם

בימי חייו נאבק מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל על תלמודי התורה שיישארו פתוחים וקול התורה של תינוקות של בית רבן ימשיך להישמע ולהחזיק את העולם, אולם כעת בעת לכתו, הכל נדם. ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה לכל הורה להביא את הילדים מעל גיל תשע ללוות את מרן שר התורה בדרכו האחרונה

לקראת הלוויה: הוראת הגרי"ג אדלשטיין לילדי התתי"ם
ילדים אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

כששמע ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בערב שבת על הסתלקותו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל בערב שבת נתעטף רבינו בשתיקה משך דקות ארוכות נאנח עמוקות: 'אוי! אוי!'.

רה"י הוסיף ואמר: "הרי הרבה זכויות היו לו, הרבה זכויות ההתמדה, איזה התמדה, הוא הלך ברחוב ולא ידע בכלל מה השם של הרחוב כל הדרך לכולל חזון איש היה הולך מהבית ומה שם הרחוב? הוא לא יודע! הוא לא מסתכל! נזהר לא להסתכל שום דבר חוץ מתורה".

"גם כשהיה נוסע בדרך היה תמיד עם גמרא כל הזמן היה בקיאות, בקיאות איומה, הבקיאות וגם היה בעל מופתים" חתם בכאב הגרי"ג אדלשטיין. 

במוצאי שבת לאחר שנודע על זמני ההלוויה הסופיים הורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין להורים ולמנהלי התתי"ם להביא את כל הילדים מעל גיל 9 אל מסע ההלוויה, באשר לילדים מתחת לגיל תשע הורה הגרי"ג לצרף כיתות ולהשאירם ע"י ממלא מקום, בעיר בני ברק תלמודי התורה יישארו סגורים לחלוטין לאורך יום ראשון.

הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד