ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המדינה עוברת לדום

המשטרה תחסום את גוש דן: הלימודים וההסעות יבוטלו

המדינה נערכת לקראת הלווית מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל והחל ממחר בשעה שבע בבוקר כל הכבישים הראשיים בגוש דן באזור בני ברק יחסמו למעבר כלי רכב פרטיים, במשרד החינוך הודיעו כי לא יתקיימו הסעות תלמידים בבוקר יום ראשון והלימודים בבתי הספר הסמוכים לבני ברק יעברו למתכונת זום

המשטרה תחסום את גוש דן: הלימודים וההסעות יבוטלו
ישיבת ההיערכות במשטרה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עדכנה הערב מוצאי שבת לגבי חסימות הכבישים והעומסים חסרי התקדים שצפויים מחר בעקבות הלווייה של הרב קניבסקי בבני ברק. צירים רבים בגוש דן ייחסמו החל משעות הבוקר המוקדמות, מה שצפוי להחריף את העומסים הכבדים ממילא בשעות הבוקר בכבישים מרכזיים כמו 1, 6 ואיילון. במשטרה גם חוששים מאירוע רב נפגעים כדוגמת אסון מירון בעקבות הצפיפות והדוחק הצפויים באירוע, וממליצים להימנע מלהגיע מחר לגוש דן שלא לצורך.

משרד החינוך פרסם הודעה, לפיה "בבתי הספר בהם יהיה מחסור בכוח אדם, תתקיים למידה מרחוק". כך גם בגנים שלא ישיגו גננת מחליפה. כמו כן לא יתקיימו הסעות ובבתי הספר בהם לא יהיו לימודים פיזיים יידחו מבחנים. עובדי המדינה המתגוררים או עובדים באזור קיבלו הנחיה לעבוד מחר מביתם. אוניברסיטת בר אילן תקיים לימודים מקוונים בלבד. 

רכבת ישראל הודיעה כי בשל ההלוויה של הרב קנייבסקי בבני ברק, צפויים לאורך כל היום מחר (ראשון) עומסים קיצוניים ברכבות ובתחנות, בדגש על שעות הבוקר, ומבקשים להימנע מנסיעות שאינן חיוניות.

במגן דוד אדום מבקשים ממי שעלול להזדקק לסיוע רפואי, ככל הניתן לא להימצא מחר באזורי העומס הצפויים בשל מסע הלווייה - זאת בשל הצפיפות שעלולה לעכב הגעת אמבולנסים.יצויין כי המוקד הרפואי של עזר מציון ברחוב אשל אברהם יהיה פתוח החל מהשעה 12:00 עד להתפזרות ההמונים.

בתוך כך, בתדרוך שערכה המשטרה, הדובר אלי לוי הודיע כי "החל מהשעה 6:00 בבוקר אפשר לשדר ממשל"ט בית דגן ומשל"ט תל אביב. מי שרוצה לשדר שם. אחר כך הכבישים יהיו סגורים. המסר המרכזי - מי שלא צריך להגיע לגוש דן, לבני ברק, שפשוט לא יגיע".

דובר המגזר החרדי במשטרה שבתי גברצ'יק: "אנחנו נערכים לאירוע אולי הגדול ביותר במדינת ישראל בשנים האחרונות. אירוע רגיש מאוד מבחינת כמות האנשים והפוטנציאל של סיכון חיי אדם גבוה מאוד. משטרת ישראל נערכת עם אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, עיבוי של יחידות נוספות מצה"ל במידת הצורך וסדרנים רבים מטעם המשטרה".

כמו כן, גורמים במשטרה הוסיפו כי "מדובר על כמויות של אנשים, עיר אורבנית עם מאות כניסות ויציאות, ולכן ברור לנו שאנשים יעמדו על הכבישים והמדרכות. נעשה כל מה שניתן כדי שאנשים יעמדו במקומות, לא יזוזו יותר מדי. מתפללים שהכל יעבור בשלום, עם הרבה משמעת של האנשים. לכל אחד יש אחריות אישית".

לשאלה האם תהיה כניסה רגלית לבני ברק: "אני לא מאמין שנגיע לסף קיבולת שימנע מאיתנו. ברור שלא כל הציבור יוכל להיות ברחוב חזון איש ורשב"ם. אנחנו מדברים על מעגלים רחבים מאוד. גם בהלוויה של הרב עובדיה היו המונים ברחובות מסביב. אותו דבר גם כאן".

בין היתר, התייחסו לתנועה הכבדה שצפויה בעיר: "יהיה אפשר לצאת מהעיר, לא יהיה אפשר להיכנס עד שעות הלילה המאוחרות. אנחנו מבינים שאנחנו לא יכולים להכיל את האנשים על המדרכים. זו החלטה מאוד משמעותית, מאוד קשה, למעגלים סביב בני ברק, לכל גוש דן, אבל אין לנו ברירה אחרת".

עוד הוסיפו במשטרה כי הם קוראים להמונים שלא לעשות שימוש בסלולרים בעת ההלוויה, ואף לכבות אותם, מחשש שהקווים יקרסו. "מאחר שיגיעו מאות אלפים, יהיו קשיים של מערכות הסלולר. אנו מבקשים מהציבור הרחב שאין לו צורך להפעיל את הסלולר - לכבות אותו. להקל על רשתות הסלולר, כדי שמי שזקוק לסיוע סלולרי ישתמש בו. בסבירות גדולה מאוד קווי הסלולר ייפלו. באירוע של חסידי גור לפני כמה חודשים, עם "רק" 15 אלף איש, קווי הסלולר השתבשו. כבו את הסלולרים. אנחנו נערכים להשתמש רק במכשירי קשר שלא בנויות על סלולר. ייתכן שנעביר מאחד לשני את המסר באופן אישי. גם לזה אנחנו נערכים".

החסימות העיקריות

  •  בני ברק: כל הכניסות והיציאות בעיר בני ברק ייסגרו. העיר תהיה סגורה לכניסה וליציאת כלי רכב. רחוב חזון אי"ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו יהיה חסום גם הוא. רחוב ז'בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לרחוב ז'בוטינסקי.
  • כביש 4 וסביבתו: התנועה לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה תיחסם, ותוזרם לכביש 1 למזרח ולמערב, בהתאם לכיוון הנסיעה. התנועה ממחלף אלוף שדה עד דרך השלום תיחסם גם היא. התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4. התנועה בכביש 1 תיחסם ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב. התנועה ממחלף גנות לצפון תיחסם ותופנה לכביש 1 ולכביש 44. התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב או מזרח. העלייה מכביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם. היציאה מכביש 461 במחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם גם היא.
  • צירים נוספים: ייחסמו הירידות מקריית אונו וגבעת שמואל לכיוון כביש 471, וצומת שעריה לכיוון 471 למערב. דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון תיחסם בשני הכיוונים.
הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד