ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טהרה, הספדים, קבורה וחסימות הכבישים

מרן הרב חיים קנייבסקי איננו: כך נערכים למסע הלווית המיליון

"פקודת אדמו"ר": היערכות שיא של מבצע שטרם ראתה מדינת ישראל למסע הלווית המיליון של שר התורה מרן הגאון הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל שנפטר בגיל 94 ביום שישי. 'בחדרי' עם כל הפרטים המלאים; מתי תהיה הטהרה, מי המספידים, ומפת החסימות המלאה של הכבישים בגוש דן 

מרן הרב חיים קנייבסקי איננו: כך נערכים למסע הלווית המיליון
בית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל הערב צילום: פלאש 90

שעות ספורות למסע הלוויה שטרם ראתה מדינת ישראל, מחר (ראשון) בשעה 12:00 בבוקר יובא מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זכר צדיק וקדוש לברכה, למנוחת עולמים בבית החיים 'שומרי שבת - זכרון מאיר' בבני ברק וייטמן לצד רעייתו הרבנית בת שבע אסתר ע"ה. 

ישיבת היערכות התקיימה הערב בבית שר התורה זצ"ל וכן בעיריית בני ברק ובפיקוד של משטרת ישראל בכדי לקיים את הלוויה כמה שיותר מהר ובפרק זמן קצר ללא שום תקלות ואבידות בנפש ל"ע. 

מסכים רבים יפוזרו ברחבי העיר בני ברק, במטרה למנוע לחץ וכן ברחבי הארץ בירושלים, בפתח תקווה ובמקומות נוספים, עשרות אלפים כבר הגיעו הערב לעיר בני ברק לאחר שהמשטרה הודיע כי תסגור את העיר החל ממחר בבוקר. 

המיטה נמצאת מיום ו' בבית הגר"ח זצ"ל, לשם מגיעים כל העת אנשים בכדי להיפרד. לא אומרים תהילים ליד המיטה בתוך הד' אמות עקב הוראת הגר"ח זצ"ל שהדבר הוא בכלל 'לועג לרש', והגר"ח הקפיד על כך כל ימיו. 

את ה'טהרה' יערכו למרן זצ"ל במקווה הפרטי הנמצא בבניין מגוריו ברחוב רשב"ם 23, על ידי צוות תלמידי חכמים מאנשי לדרמן ואנשי החברא קדישא יחד עם הגאון רבי משה חיים בויאר שטיפל גם בקבורה של אביו ה'קהילות יעקב' זצ"ל, מסע הלוויה ייצא מהבית ברחוב רשב"ם, וההספדים במרפסת של בית הכנסת 'לדרמן'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שצפויים להספיד הם רק הגאון רבי יצחק זילברשטיין גיסו של מרן זצ"ל, ותלמידו המובהק הגאון רבי אליהו מן השוהה בקנדה ויגיע עם מטוס פרטי עם צאת השבת וככל הנראה יספיק להספיד. מי שעוד צפוי להספיד מרכבו הוא ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כשמי שיאמר תהילים וסליחות יהיה הגאון רבי משה בויאר. 

בני המשפחה לא יצאו למסע הלוויה ויישארו בביתם עד אחרי הקבורה. 

יצויין כי מסע הלוויה נדחה ליום א' כפי שהיה אצל אביו מרן בעל ה'קהילות יעקב' זצ"ל שנפטר בליל שבת והגר"ח שאל את הרב שך מתי לקיים את ההלוויה והוא הורה לקיימה ביום ראשון. 

לא תותר כניסה כלל לתוך שטח בית העלמין וסביבתו, עד לאחר הקבורה.

כאן ב'בחדרי חרדים' נעביר בשידור חי את מסע הלוויה מתחילתה ועד סופה. והציבור נקרא לא להתקרב למיטתו של מרן זצ"ל.

יו"ר ש"ס וראש העיר ירושלים נפרדים בחדר ברשב"ם. צילום: דוד זר

במקביל, כוחות גדולים של משטרה ייפרסו ברחבי העיר ובסביבתה החל מהלילה, לקראת מסע הלווויה בה ישתתפו לפי הערכות מיליון בני אדם, במסגרת "פקודת אדמו"ר" שהופעלה על ידי צמרת הארגון.

גורמים במשטרה אמרו הערב כי קיים חשש כבד לשלומם של המשתתפים במידה וחלקם לא יישמעו להנחיות. "מדובר באירוע בסדר גודל שלא הכרנו", אמר גורם במשטרה. מוקדם יותר הודיע אגף התנועה כי החסימות יחלו כבר בשעה 6:00 בבוקר.

לאור החשש, במשטרה מבקשים שלא להחנות כלי רכב ברח' חזון איש בבני ברק, החל מהערב (מוצאי שבת). רכב שיחנה ברחוב, ייגרר. בנוסף, חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה.

במקביל, בהתאם להערכת המצב, גם בצה"ל נערכים לסיוע בעת מסע ההלוויה. כוחות צה"ל יסייעו למשטרת ישראל לאפשר את קיום ההלוויה ללא אירועים חריגים . הסיוע צפוי להתמקד בחילוץ והצלת חיים בזמן אמת על פי צורך.

לקראת מסע הלוויה, צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בכל אזור המרכז. במשטרה ביקשו מהציבור הרחב שלא להגיע לאזור גוש דן והצירים המובילים עד לשעות הערב עם סיום ופיזור הלוויה. בשל חסימות צירי תנועה, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור ולהישמע להוראות השוטרים. לציבור משתמשי הדרך מומלץ להיעזר באפליקציות הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה וכן במוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל.

ציבור משתמשי הדרך מתבקש לשים לב כי חסימת צירי התנועה תהיינה החל מהשעה 06:00 ועד לסיום פיזור הקהל בשעות הערב המאוחרות. עומסי התנועה הכבדים צפויים להשפיע על כלל משתמשי הדרך באזור גוש דן, המרכז ובצירים המובילים בכל האזור.

החל מהשעה 06:00 ייחסמו הצירים הבאים: הכניסות והיציאות של העיר בני ברק. על תושבי בני ברק והמבקרים בה יש להיערך בהתאם. רחוב חזון איש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו, רחוב ז'בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לז'בוטינסקי.

כביש 4, לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה (התנועה תופנה לכביש 1 למזרח/מערב). מחלף אלוף שדה עד דרך השלום ודרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים. התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4. התנועה בכביש 1 תיחסם אף היא ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב. התנועה בכביש 4 תיחסם מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.

התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב/מזרח. העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון . כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון. ייחסמו הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון 471. צומת שעריה לכיוון 471 למערב.

הנחיות לציבור כפי שפרסמה המשטרה: לאור צפי הגעה של מאות אלפים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות, להימנע מדחיפות וממצבי דוחק. כמו כן מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים כדי לאפשר את קיומו התקין של הטקס.

המשטרה ערוכה ופרוסה לאורך הצירים והצמתים המרכזיים, נוכח השינויים והעומסים הכבדים הצפויים עם הגעתם של מאות אלפים בעת ובעונה אחת, מהעיר בני ברק ומחוצה לה. מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. חל איסור על נטישת רכב בצד הדרך. רכבים אלו ייגררו ותתבצע אכיפה חסרת פשרות.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב והמפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי קיימו דיון בדבר היערכות משטרת ישראל להלוויה. במסגרת שורה של דיונים שקיים היום המפכ"ל, המשטרה תפעיל את "פקודת אדמו"ר" עם כ- 3,000 שוטרים ותערך להגעה של מאות אלפי משתתפים להלוויה.

את עיקרי ההיערכות הציגו במשטרת ישראל לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר: "מחר בבני ברק משטרת ישראל עומדת לנהל אירוע בסדר גודל שלא נתקלנו בו במחוזותינו. המשטרה כולה נרתמה למשימה לאפשר את התנהלות הלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים. המפתח לכך הוא שיתוף פעולה בין-משרדי ועם הרשויות המקומיות ובראשן של בני ברק. מעל לכל משטרת ישראל זקוקה לשיתוף פעולה של הציבור המשתתף בלוויה ולציבור הכללי באזור המרכז".

הרב חיים קנייבסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד