ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גוגל מציגה: לתכנן נסיעה בתחבורה ציבורית בישראל

חודש אחרי שהשיקה את האפשרות לניווט קולי ברכב דרך google maps, חונכת גוגל בישראל גם את האפשרות לתכנן נסיעה באמצעות התחבורה הציבורית

  • ח' אייר התשע"ג
לתכן את הנסיעה עם גוגל. צילום: יעקב נחומי
לתכן את הנסיעה עם גוגל. צילום: יעקב נחומי



חודש אחרי שהשיקה את האפשרות לניווט קולי ברכב דרך Google Maps, גוגל חונכת בישראל גם את האפשרות לתכנן נסיעה באמצעות התחבורה הציבורית.

השירות החדש בישראל, הנקרא Transit, מאפשר לגולשי אינטרנט ולמשתמשי סמארטפוניםלתכנן את נסיעתם בתחבורה הציבורית באמצעות שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ורכבת ישראל. השירות מציע למשתמש דרכים שונות להגעה ליעד בתחבורה ציבורית לפי מספר קוויאוטובוסים, רכבות והרכבת הקלה בישראל.

שירות הניווט בתחבורה ציבורית מצטרף, כאמור, לניווט הקולי שהשיקה החברה בישראל לפני כחודש, שמציע גם מידע על עומסי תנועה. כך, למעשה, השימוש במפות גוגל מאפשר לתכנן מסלולים ברגל, ברכב או בתחבורה ציבורית. במהלך זה, שירות המפות בישראל מיישר קו עם שלל השירותים המוצעים בארה"ב זה זמן.

בגוגל מציינים כי המידע על קווי התחבורה הציבורית מגיע מ-21 מפעילי תחבורה ציבורית,
בהם אגד, דן, רכבת ישראל, מטרופולין ועוד. מי שיבחר להשתמש בשירות, יוכל לעשות זאת דרך אתר גוגל מפות ובחירה באייקון האוטובוס.

גם ברגל, גם באוטובוס

שירות התחבורה הציבורית של גוגל משתלב ביחד עם הניווט הרגלי הקיים באפליקציית הניווט של החברה, כך שניתן לתכנן מסלול הכולל צעידה ונסיעה ברכבת או באוטובוס. השירות מציג כמה זמן הליכה נותר עד לתחנה, באיזו שעה יוצא האוטובוס מהתחנה, כמה תחנות הוא צריך לעבור וכמה זמן זה ייקח.

ראוי לציין שגוגל היא הראשונה שמשלבת שירות מידע על תחבורה ציבורית בתוך תוכנת ניווט, בעוד שהמתחרים המציעים ניווט רגיל, כמו iGO ו-M8, עדיין לא כוללים את סוג המידע הזה.
האסטרטגיה של גוגל בתחום המפות היא להציע את כל המידע שהמשתמש צריך בתוך שירות NOW של החברה, המציג בין היתר התראה למשתמש שמודיעה לו מתי הוא צריך לעזוב את הבית או המשרד בשביל להגיע לפגישה.

המידע על הפגישה המתקרבת ומיקומה נשלף מתוך לוח השנה של המשתמש. כך, לדוגמה, המשתמש מקבל התראה שאומרת לו שבכדי להגיע לפגישה בתל אביב בזמן, הוא צריך לצאת ב-10 הדקות הקרובות מהמשרד.

גוגל לא היחידה

יש לציין כי ניווט באמצעות תחבורה ציבורית אינו חדש בישראל ובשנה-שנתיים האחרונות הושקו כמה וכמה שירותים ואפליקציות סלולריות שמאפשרים זאת.

אחת המוכרות והמובילות שבהן היאMoovit (במקור Tranzmate), שמאפשר תכנון מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית תוך הישענות לא רק על מיקומי האוטובוסים בפועל אלא גם על עדכונים של הנוסעים עצמם. בנוסף, מאפשרת האפליקציה מידע על עומס באוטובוס, חוסר ניקיון ועוד.

אפליקציה נוספת היא Netbus, שמיועדת בעיקר למי שנוסע במסלול קבוע בתחבורה הציבורית וכך במקום לתכנן מסלול, היא מאפשרת לבחור את הקו הרצוי ולראות מתי הוא מגיע לתחנה הקרובה למשתמש.

גוגל תכנון נסיעה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד