כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תהליך השינוי

העולם הערבי מקבל את הקצב מסוריה: ביקר באיחוד האמירויות

הביקור ההיסטורי של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד באמירויות הוא לא דבר של מה בכך, אסד היה מוקצה מחמת מיאוס בעולם הערבי שזרק אותו, אך בסוף השבוע הוא עשה את ביקורו הראשון במדינה ערבית מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011

העולם הערבי מקבל את הקצב מסוריה: ביקר באיחוד האמירויות
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

נשיא סוריה באשר אל אסד ביקר בסוף השבוע האחרון באיחוד האמירויות. מדובר בצעד משמעותי, שכן מאז מלחמת האזרחים במדינה הוא הפך למוקצה ולדחוי בעולם הערבי בגין פשעי המלחמה שלו כלפי אזרחיו.

"סוריה תעזור לרוסים להתגבר על הסנקציות", את המשפט הקצת מצחיק הזה אמרה לאחרונה לונא א-שבל, היועצת האישית של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בעוד מפגן תמיכה ביזארי של בכיר סורי באחד מכלי התקשורת הרוסיים בעיצומה של המלחמה של פוטין באוקראינה. כך מציין רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן חדשות'.

קייס מציין כי "לא מעטים לעגו למשפט הזה, הרי איך משטר אסד ששרד בזכות הסיוע הצבאי של פוטין יכול לסייע במשהו לרוסיה כשהוא עצמו נאבק בסנקציות מערביות וכלכלתו עדיין מרוסקת. אבל לצד הגיחוך המובן, המשפט הזה גם טומן בחובו משהו אחר, תהליך שקורה לנגד עינינו בשנה האחרונה ומתחדד עוד יותר בצל המאמץ הבינלאומי לבודד את פוטין".

לתהליך הזה קוראים הנורמליזציה של משטר אסד. תהליך שנותן לא מעט ביטחון למשטר ובכיריו, אותו משטר שעד לפני כמה שנים, היה מי שנתן לו שבועיים עד לנפילתו והיום אף אחד לא יסתכן בשום הימור.

אותה נורמליזציה הגיעה לשיא חדש ומשמעותי בסוף השבוע, כשנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ביקר באיחוד האמירויות לראשונה מאז תחילת המלחמה ב-2011, למעשה מדובר בביקור ראשון של אסד במדינה ערבית מזה שנים רבות. במהלך המלחמה אסד ביקר באיראן וברוסיה, שתי המדינות שאחראיות במידה רבה לכך שהוא עדיין כאן.

מבחינתו של בשאר אל-אסד, התמונות שלו באבו דאבי ובדובאי הן ניצחון עצום, אם תרצו אולי תמונות הסיום של המלחמה הנוראית. רק נזכיר, כבר שנה לאחר המלחמה האופוזיציה הסורית שנתמכה בידי מדינות ערביות ומפרציות קיבלה בליגה הערבית את המושב של סוריה במקום אסד שסולק בבושת פנים.

לקריאת המאמר המלא של רועי קייס לחצו כאן

סוריה איחוד האמירויות בשאר אסד בשאר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד