כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"יש נחת, איזה לחץ יש פה"

הגר"י זילברשטיין הבוקר: "רציתי להכות אותו אבל הגר"ח אמר לתת כסף"

הגר"י זילברשטיין, גיסו של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, נשא דברי הספד לאחר תפילת שחרית הבוקר ושיבח את הקהל הגדול שהגיע לבני ברק לקראת הלוויה. הרב זילברשטיין סיפר על תשובות נדירות שקיבל משר התורה במהלך חייו • צפו

הגר"י זילברשטיין הבוקר: "רציתי להכות אותו אבל הגר"ח אמר לתת כסף"
הגר"י זילברשטיין בתפילת שחרית הבוקר צילום: מוטי זולברג

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה וגיסו של הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, נשא הבוקר (ראשון) דברי הספד על שר התורה, לאחר תפילת שחרית בבית המדרש המרכזי, בשכונת רמת אלחנן בבני ברק.

הרב זילברשטיין פתח בדברי שבח לקהל הגדול שהגיע לבני ברק לקראת הלוויית הענק. "רוצה לברך את כל האורחים שבאו לחלק כבוד לתורה. להקב"ה יש הרבה נחת, איזה לחץ יש פה. אה, כולם נקבצו ובאו לך".

גיסו של שר התורה סיפר על מספר מקרים שבהם התפעם מגדלותו של גיסו זצ"ל. הרב זילברשטיין כי באחת משנות השמיטה הגיע אליו חקלאי חילוני ואמר כי הוא רוצה לקבל כסף על כך שהוא משבית את שדהו בשנת השמיטה. "אבל", הוסיף החקלאי, "אני אינני שומר שבת ואינני משבית את השדה בגלל מצוות שמיטה, אלא כי אני חושב שהשבתת השדה תשביח אותו".

הרב המשיך וסיפר: "רציתי לקחת מקל ולהכות לו על הראש. משוגע. מחלל שבת בפרהסיה ורוצה כסף. למה? מה לך ולי, מי מכיר אותך בכלל? - אבל בכל זאת החלטתי להתייעץ עם רבי חיים זצ"ל".

הגר"ח קנייבסקי השיב לו: "תגיד לו שניתן לו". הרב זילברשטיין תהה: "אבל הוא אמר הרי במפורש שהוא מחלל שבת". שר התורה השיב לגיסו: "הוא אומר. אבל כשהוא יעשה מצווה, זה יהיה אחרת לגמרי. תדע לך, שמתוך מצווה שלא לשמה באה לשמה".

הרב זילברשטיין המשיך וסיפר על שאלות נדירות שהציב בפני שר התורה, והתשובות המדהימות שהוא קיבל. לסיום בירך את הקהל: "באתם לכבד את התורה - התורה תכבד אתכם. באתם לכבד את הקדוש ברוך הוא - הקדוש ברוך הוא יכבד אתכם".

הרב חיים קנייבסקי הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד