כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שני היו"רים לשעבר נאבקים על חברות בועדת הכספים

גפני וליצמן מעדיפים שניהם חברות בועדת הכספים על פני ראשות ועדת המדע • גורמים: ליצמן עשוי להפוך את ועדת המדע לאטרקטיבית, כפי שעשה במשרד הבריאות

גפני וליצמן. צילום: פלאש 90
גפני וליצמן. צילום: פלאש 90

בעוד הוועדות השונות בכנסת כבר אוישו, על חבריהן וראשיהן, שני תפקידים נותרו בלתי מאוישים: חבר וועדת הכספים מטעם 'יהדות התורה' ויו"ר וועדת המדע, אף הוא מטעם 'יהדות התורה'.

במהלך הימים האחרונים ניסו שני המועמדים לתפקידים, יו"ר המפלגה ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, לשדר כי 'הם מסתדרים ביניהם', ויחליטו בקרוב על זהות מאיישי התפקידים - מי מהם מאייש מה. אך עתה מתברר כי הדברים אינם פשוטים כלל ועיקר, וכמקובל ב'יהדות התורה' צפוי גם הפעם קרב לא קטן.

אלא שהקרב לא ניטש על ראשות וועדת המדע, כי אם על החברות בועדת הכספים. מתברר, כי לדעת השניים הללו, חבר בועדת הכספים יכול להשפיע יותר מיו"ר ועדה, בפרט כמשדובר בועדת המדע.

מאידך, יש אומרים כי אם יטול ח"כ ליצמן את ראשות ועדת המדע, הוא יצליח להפוך אותה למתוקשרת ולאטרקטיבית - כפי שעשה במשרד הבריאות, משרד שהיה מוזנח במשך שנים, והפך בעקבות פעילותו למשרד נחשק ביותר אצל מועמדים לתפקיד שר.

במהלך הדיונים האחרונים בועדת הכספים השתתף גפני, עדיין לא כחבר קבוע, ושוב ושוב הצליח להפריח הערות ציניות ליו"ר הוועדה, ניסן סלומיאנסקי. רוב ההערות נגעו ברמיזה לכך שהאחרון עדיין חסר ניסיון, לעומת קודמו בתפקיד, גפני כמובן.

עד כה לא הגישה סיעת 'יהדות התורה' את שמות המועמדים מטעמה לשני התפקידים הנ"ל, ורק לאחר שהסיעה תתכנס (היום או במהלך אחד מהימים הקרובים) יוכרע הנושא, כנראה בהצבעה.
יעקב ליצמן משה גפני ועדת המדע כספים בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד