י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא הסיר את המחדל"

הערעור נדחה: בעל החברה ייכנס לכלא

בעלים של חברת בנייה ירצה 8 חודשי מאסר בגין ניכוי 3 חשבוניות פיקטיביות, לאחר בית המשפט המחוזי מרכז-לוד דחה את ערעורו 

הערעור נדחה: בעל החברה ייכנס לכלא
אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד דחה את ערעורו של טאלב אבו גנאם, בעלים של חברת הבנייה 'דקל הארץ', אשר הורשע בבית משפט השלום ברמלה בניכוי 3 חשבוניות פיקטיביות שהמס הנובע מהן עומד על סך של 246 אלף ש"ח. בית המשפט המחוזי אף הותיר על כנו את העונש שגזר בית משפט השלום על אבו גנאם: 8 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 14 אלף שקל על הנאשם ועל החברה.

על פי פסק הדין של בית משפט השלום ברמלה, ובהתבסס על חקירה שנוהלה במע"מ חקירות ירושלים, בחודשים מרס-אפריל 2013 כללה חברת "דקל הארץ" בספרי החשבונות שלה 3 חשבוניות של חברה בשם "בישמוט א. א. עבודות בנייה והובלה". על פי פסק הדין, חברת "דקל הארץ" מעולם לא שילמה לחברת "בישמוט א. א." את הסכומים הנקובים בחשבוניות הללו וגם לא קיבלה ממנה את השירותים שעבורם הוצאו החשבוניות. כל מטרתן של החשבוניות הללו, קבע בית משפט השלום ברמלה, הייתה לאפשר לחברת "דקל הארץ" לדרוש את מס התשומות הנובע מהן, בסך של 246 אלף ₪, ולצמצם את חבות המס הכוללת של החברה.

בית המשפט המחוזי, בהרכב של שלושה שופטים, דחה את טענותיו של אבו גנאם והותירו את עונשו על כנו. כב' השופטים שמואל בורנשטין, יעל טויסטר ומיכאל קרשן קבעו כי היה די בראיות שהוצגו בפני בית משפט השלום ברמלה כדי לבסס הן את ה"פיקטיביות" של החשבוניות, הן את כוונותיו של אבו גנאם והן את האחריות האישית שלו לעבירות.

עוד קבעו השופטים כי העונש שהוטל על אבו גנאם "אינו משקף ענישה מחמירה כלל וכלל". בקבעם זאת, ציינו השופטים את העובדה שאבו גנאם מעולם לא הסיר את המחדל שבגינו הועמד לדין, כלומר לא השיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה בגין מעשיו. "כבר הבענו לא אחת את דעתנו", כתבו השופטים, "כי אכן ראוי בעבירות מס לייחס משקל משמעותי לשאלת הסרת המחדל, המלמדת על נטילת אחריות והבעת חרטה, וכי אין דינו של מי שלא הסיר את מחדליו כדין מי שהסירם". במקרה של אבו גנאם, ציינו השופטים, המחדל לא הוסר למרות הזמן הרב שחלף ולכן "אין מנוס מהשתת מאסר שירוצה מאחורי סורג ובריח".

 

העלמת מס עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד