י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"נחכה שכהונתו תסתיים"

החשש במדינות המפרץ מההתנהלות של ביידן

משבר ביחסים בין סעודיה לארה"ב על רקע הדרישות האמריקניות להגדלת תפוקת הנפט והמדיניות מול איראן | גורמים סעודיים אומרים הערב לכלי תקשורת ישראלי: "צריך לחכות שתקופת ביידן בבית הלבן תסתיים"

החשש במדינות המפרץ מההתנהלות של ביידן
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן צילום: מתוך הטוויטר שלו

מדינות המפרץ פנו לממשל האמריקני ודרשו: "אל תסירו את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור". בניגוד לישראל, המדינות מסרבות כרגע לתקוף את האמריקנים בפומבי - והם כרגע מסתפקים בשיחות עם גורמים אמריקנים.

גורמים במשפחה המלוכה הסעודית יצאו במתקפה חריפה על ממשל ביידן בשיחה עם 'כאן חדשות'. לדברי אותם גורמים, לא נראה שמשבר האמון בין הצדדים הולך להיפתר בצורה אמיתית: "הפתרון היחיד כנראה הוא לחכות עד שכהונת ביידן תסתיים".

בשיחה הם תקפו את הדמוקרטים בארצות הברית שמנסים לכפות אג'נדות ולהתערב בענייני זכויות אדם בממלכה. על הבקשה האמריקנית להגדיל את תפקות הנפט אמרו אותם גורמים – אי אפשר שממשל ביידן ילך נגד סעודיה בתימן, יסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור, יתחבר לאיראנים ויפסיק למכור נשק, ואז יצפה שסעודיה תציית לכל דרישה. האכזבה, אמרו לנו אותם גורמים, היא לא רק בריאד, אלא בעוד מדינות מפרץ לנוכח המדיניות של הממשל האמריקני ביחס לאזור.

במדינות המפרץ תהו בפני עמיתיהם האמריקנים: "מה הצהרה איראנית להפחתת המתיחות בכלל שווה, איך ניתן לסמוך עליהם". בישראל ובמפרץ אומרים: למרות הלחץ - האפשרות שמשמרות המהפכה לא יוגדרו ארגון טרור "עדיין על הפרק". בשלב זה נראה כי הדרישות הרוסיות החדשות לא יעצרו את החתימה על ההסכם.

סעודיה ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד