כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האכיפה יורדת לשטח

גרמניה סגרה מרכזים הקשורים לחיזבאללה כולל מסגדים

גרמניה סגרה מספר אגודות אסלאמיות, כמו גם את המסגדים והמתחמים הקשורים אליהן בשל היותם מזוהים עם ארגון הטרור חיזבאללה הנתמך על ידי איראן

גרמניה סגרה מרכזים הקשורים לחיזבאללה כולל מסגדים
מחסום משטרתי בגרמניה צילום: צילום מסך משטרת גרמניה

משרד הפנים הפדרלי של גרמניה הוציא מחוץ לחוק את כל פעילות חיזבאללה ב-2020. כעת, העיר ברמן בגרמניה סגרה את המרכז הקהילתי 'אל-מוסטפא' האיסלאמי. בנוסף, המשטרה במדינת נורדריין-וסטפאליה, פשטה על מסגד האימאם-מהדי שבשליטת חיזבאללה והמרכז המזוהה אליו. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

דוברת המשטרה אנטוניה ליננברינק אמרה, כי "מטרת המשימה היא לאכוף את האיסור, נכסי העמותה מוחרמים, אנחנו גם מחפשים עדויות לפעילות לא חוקית".

שר הפנים של ברמן, אולריך מאורר, אמר כי "אל-מוסטפא מפיץ ומקדם באופן פעיל אלימות או מעשים חמורים יחסית המנוגדים לחוק הבינלאומי, כגון טרור נגד מדינת ישראל, האיסור נגד האגודות שלהם הוא הכרחי לחלוטין". הוא הוסיף כי "היו בשטחי העמותה ספרים וכתבים אנטי-ישראליים, כולל, למשל, עלון של המנהיג הפוליטי והדתי של איראן".

"ישנן עדויות שקהילת אל-מוסטפא ניסתה להכניס לילדים את האידיאולוגיה שלה ובכך גם את זו של חיזבאללה בגיל צעיר, גם קבוצת הצופים כביכול של העמותה נאסרה".

מוקדם יותר השנה, ארגון אסלאמי בגרמניה הסיר את המרכז האסלאמי של המבורג מהדירקטוריון שלו על רקע האשמות שהמרכז הוא "זרוע הטרור הארוכה" של איראן באירופה.

מועצת השורא של המבורג, ארגון שמייצג ארגונים מוסלמים המייצגים כ-40 קהילות של מסגדים ומוסדות אסלאמיים אחרים בעיר, ביצעה את ההסרה לאחר שמקורות מודיעין גרמניים אישרו כי ישנם קשרים עם מנהיג איראן עלי חמינאי וכן לחיזבאללה, שניהם מוגדרים כישויות טרור על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי.

גרמניה מסגדים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד