י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההגבלות יחזרו

הפרויקטור: לשקול מסיכות גם באוויר הפתוח

לאור העלייה בתחלואה, שוקלים במשרד הבריאות להשיב חלק מההגבלות שכבר הוסרו. מחר יתקיים דיון של הצוות לטיפול במגיפות וועדת החיסונים. פרופ' סלמאן זרקא: "ה-BA2 מדבק ב30% יותר מהאומיקרון, בקרוב נראה עלייה משמעותית באשפוזים"

הפרויקטור: לשקול מסיכות גם באוויר הפתוח
פרופ' סלמאן זרקא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העלייה בתחלואה נמשכת, ובמשרד הבריאות חוששים מהתפרצות מחודשת של הקורונה ושוקלים להחזיר חלק מההגבלות שהוסרו. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר היום (שני), בראיון לרשת ב', כי אם תימשך מגמת העלייה בתחלואה ייאלצו לשקול להשיב את חובת עטיית המסכות גם באוויר הפתוח.

הפרויקטור הסביר כי מקדם ההדבקה שחצה בסוף השבוע האחרון את רף ה-1 מעיד על כך שהמגיפה נמצאת בהתפשטות. לדבריו, העלייה בתחלואה נגרמת בעקבות הסרת המגבלות והתחושה של החזרה לשגרה, והן שגרמו לציבור לזלזל בעטיית המסכות.

עוד אמר הפרויקטור כי ההתפרצות הנוכחית נובעת מהידבקויות בווריאנט BA2 שהינו מדבק בכ-30% יותר מהאומיקרון וכבר מהווה כ-60% מכלל מקרי ההדבקות בישראל. לדבריו, למרות שהBA2 אינו גורם לתחלואה קשה יותר מהאומיקרון, בכל זאת קיים סיכון לאנשים מעל גיל 60 ובעלי מחלות רקע. "בקרוב נראה עלייה משמעותית באשפוזים בבתי החולים" כך פרופ' זרקא.

נתונים של משרד הבריאות מצביעים על כך שמאות מהמאומתים לקורונה נכנסים לישראל דרך נתב"ג, ולכן שוקלים להשיב את חובת ביצוע בדיקת ה-PCR עוד בטרם העלייה למטוס. כמו כן, לאור העלייה בתחלואה ולאחר זמן רב שלא התקיים דיון בוועדת החיסונים, מחר(שלישי) יתקיים דיון משותף של צוות הטיפול במגיפות יחד עם ועדת החיסונים של משרד הבריאות.

 

 

קורונה מסיכות סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד