כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החרם בעולם נמשך

קולורדו מפעילה את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית

מדינת קולורדו מצטרפת לשורה ארוכה של מדינות בארה"ב שמפעילות את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית, בעקבות דרישתה מאבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור גלידות בחלקים מירושלים וברחבי יהודה ושומרון – דרישה המנוגדת לחוק החרם הקיים ב- 33 מדינות בארה"ב. קרן הפנסיה של מדינת קולורדו תמשוך השקעות ממניית יוניליוור בשווי 42 מיליון דולר

קולורדו מפעילה את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית
אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל צילום: אריק סולטן

ביום רביעי הקרוב ועדת החוקה של הכנסת תתכנס לדיון פגרה מיוחד בכדי להצביע על אישור תקנות חוק החרם בישראל, מה שיאפשר הטלת סנקציות על חברת יוניליוור גם בישראל, בגין החלטתה שלא למכור גלידה ביהודה ושומרון. מחודש יולי 2021 מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד, הפעילו את חוקי החרם במדינתם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה – מה שגרם לפגיעה בשווי המניה.

מדינת קולורדו מצטרפת לשורה ארוכה של מדינות בארה"ב שמפעילות את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית בעקבות דרישתה מאבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור גלידות בחלקים מירושלים וברחבי יהודה ושומרון – דרישה המנוגדת לחוק החרם הקיים ב- 33 מדינות בארה"ב. קרן הפנסיה של מדינת קולורדו תמשוך השקעות ממניית יוניליוור בשווי 42 מיליון דולר.

כמו כן, ביום ד' הקרוב, תתכנס וועדת החוקה של הכנסת לדיון פגרה מיוחדת על מנת להצביע על אישור תקנות חוק החרם על מנת שיהיה ניתן להפעיל אותן כנגד יוניליוור שעברה על חוק החרם הישראלי. לקראת הדיון וההצבעה בוועדה, אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג'ריס ישראל, שסירב לדרישתה של יוניליוור להחרים חלקים ממדינת ישראל, שלח מכתב לחברי הוועדה ובו הוא מבקש מהם לאשר את התקנות. במכתב כתב זינגר: "אוזלת היד אל מול חברה שנוקטת בצעדי חרם, פוגעת בכוח ההרתעה של ישראל ותוביל לא רק לפגיעה אנושה בבן אנד ג'ריס ישראל, אלא גם בעסקים רבים נוספים בעתיד. אני פונה אליכם בשמי ובשם 169 עובדי מפעל בן אנד ג'ריס ישראל אשר שוכן בפריפריה, ובשם מאות משפחות נוספות המתפרנסות מהמפעל, ועלולים להיפגע עם סיום החוזה. בכוחכם לסייע לי ולעובדי המפעל ולחזק את כוח ההרתעה של ישראל. אשרו את חוק החרם ואפשרו למדינת ישראל להשיב לחברה המחרימה כגמולה".

אבי זינגר עם כתב בחדרי, יוסי ריינר. צילום ישי ירושלמי

ברקע הדברים, לפני 3 שבועות, בן אנד ג'ריס ישראל הגישה תביעה בארה"ב כנגד יוניליוור העולמית: "דרישתכם מאבי זינגר לא למכור בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי". בתביעתו דורש אבי זינגר מבית המשפט בארה"ב להכיר בדרישת יוניליוור העולמית כדרישה בלתי חוקית ובכך לאפשר לזינגר להמשיך לייצר ולהפיץ מוצרי בן אנד ג'ריס בכל רחבי מדינת ישראל.

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג'ריס ישראל, אמר בעקבות החלטת מדינת קולורדו: "אני נרגש מהגיבוי ברחבי העולם ועל הצטרפותה של מדינת קולורדו לרשימת המדינות המפעילות סנקציות מיידיות וכואבות כנגד יוניליוור הנושאת באחריות המלאה לחרם. כולי תקווה שביום רביעי הקרוב, כנסת ישראל תאשר את תקנות חוק החרם ותיישם את מה שהיא דורשת מהעולם".

בן & ג'ריס גלידה קולורדו חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד