כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ניצל את קרבתו

בניגוד לנוהל: מנדלבליט שלח ציוץ הסתה נגדו לבכיר במשטרה

יועמ"ש לממשלה לשעבר שלח לבכיר במשטרה בוואטסאפ ציוצים שסבר שהסיתו נגדו וזאת בניגוד לנוהל שקובע כי עליו להגיש תלונה רשמית במשטרה. נגד אחד מהצייצנים הוגש כתב אישום ומתנהל משפט

בניגוד לנוהל: מנדלבליט שלח ציוץ הסתה נגדו לבכיר במשטרה
אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר ד"ר אביחי מנדלבליט הודה אמש (ראשון) בדיון בבית המשפט כי פעל בניגוד לנוהל המקובל ושלח דרך הוואטסאפ ציוצים שחשב שיש בהם כדי הסתה נגדו לראש אגף החקירות והמודיעין, עמו הוא מצוי בקשרים, זאת במטרה שיפעל נגד הצייצן. לפחות באחד המקרים נפתחה חקירה נגד המצייץ, ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום והמשפט מתנהל בימים אלו. כך מדווח הערב (שני) באתר 'הארץ'. 

הנוהל המקובל הוא שעובד מדינה שמקבל איומים על רקע עבודתו, צריך לפנות באופן רשמי ולהתלונן למשטרה ולקב"ט משרדו כדי שיטפלו בעניין.

עורך הדין שמייצג את הנאשם בתיק האיומים נגד מנדלבליט טען בדיון כי היועמ"ש לממשלה לשעבר ניצל לטובתו את העובדה שהיה בקשר קרוב עם ראש אגף החקירות יגאל בן שלום, ולא הגיש תלונה בדרך המקובלת. עוד טען הסנגור כי יש טעם לפגם בכך שמנדלבליט חיווה את דעתו המשפטית על הציוצים נגדו כשהעיד על כך בפני חוקר, בעודו משמש כיועמ"ש.

"לתלות אותי כעונש על בגידה זו אמירה חריגה מאוד, שצריכים להרוג אותי. זה העונש על מה שעשית". הסביר מנדלבליט בדיון מדוע שלח את הציוץ. "היו הרבה, בכל צומת דרכים שקיבלתי החלטה כלשהי שנגעה לראש הממשלה דאז, מכל הכיוונים. היו דברים חריגים כמו מוות וסרטן לי ולמשפחתי. דברים חריגים כמו השוואה לנאצים העברתי, לא יודע מה עשו עם זה".

 

משטרת ישראל הסתה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד