י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קוראים לעולם לעזור

בעקבות ההתקפות על המתקנים; הממלכה שמסירה אחריות

במשרד החוץ של סעודיה מודיעים כי הם פוטרים את עצמם מאחריות על מחסור באספקת הנפט, זאת בעקבות התקפות החות'ים על מתקני הנפט בממלכה. גורם במשרד: חשוב שקהילה הבינלאומית תישא באחריות לשמירה על אספקת הנפט

בעקבות ההתקפות על המתקנים; הממלכה שמסירה אחריות
הפגיעה הישירה בקו הנפט צילום: מתוך הסרטון

גורם במשרד החוץ הסעודי מודיע כי בעקבות ההתקפות של המורדים החות'ים שנתמכים בידי איראן על מתקני הנפט ביומיים האחרונים, הממלכה פוטרת את עצמה מאחריות על כל מחסור באספקת הנפט בשווקי האנרגיה. כך דווח ב'כאן 11'.

בהודעה נמסר כי למתקפות על מתקני ייצור הנפט והגז בממלכה ישנן השלכות כבדות מנשוא על מגזר הנפט, מה שיפגע ביכולת של הממלכה להפיק נפט וישפיע על יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה מול הלקוחות.

הממלכה מדגישה כי חשוב שהקהילה הבינלאומית תהיה מודעת לסכנה בכך שאיראן ממשיכה לצייד את החות'ים בטכנולוגיות של טילים בליסטיים ומל"טים מתקדמים שפוגעים במתקני ייצור הנפט והגז בממלכה.

בהודעה נאמר כי יש לכך השלכות כבדות מנשוא על הסקטורים של ההפקה, הטיפול והזיקוק והוא גורם לפגיעה ביכולתה של הממשלה להפיק נפט וביכולת שלה לעמוד בהתחייבויות שלה. הדבר הזה כך נאמר מאיים ללא ספק על הביטחון והיציבות של אספקת הנפט לשווקים הבינלאומיים.

הגורם במשרד החוץ הסעודי אמר כי חשוב שקהילה הבינלאומית תישא באחריות לשמירה על אספקת הנפט ולעמוד בנחישות נגד המורדים החות'ים שנתמכים בידי איראן, ובנוסף שהיא תרתיע אותם מההתקפות ההרסניות שמהוות איום ישיר על ביטחון אספקת הנפט במצב הרגיש מאוד שחווה שוק האנרגיה העולמי.

סעודיה נפט איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד