כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסיוע יישמר

אפקט הסנקציות: אוליגרכים רוסים פרשו מקבוצת הפילנתרופיה

שלושה אוליגרכים רוסים פרשו מקבוצת הפילנתרופיה היהודית שהקימו, וזאת לאחר שהתחייבו לתת סיוע של 10 מיליון דולר לאוקראינה, הם גם עזבו את מועצת המנהלים של חברת השקעות בשווי 22 מיליארד דולר שהוקמה על ידי אחד מהם

אפקט הסנקציות: אוליגרכים רוסים פרשו מקבוצת הפילנתרופיה
משרד צילום: pixabay

אפקט הסנקציות: שלושה אוליגרכים רוסים פרשו מקרן פילנתרופיה שהקימו. השלושה הם: פיטר אוון, מיכאיל פרידמן וג'רמן קאהן שפרשו מהדירקטוריון של Genesis Philanthropy Group - קרן יהודית שנותנת מענקים לארגונים ועמותות שהוקמה על ידי השלישייה ב-2007.

שלושת האוליגרכים נפגעו מסנקציות של האיחוד האירופי ובריטניה בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. מוקדם יותר החודש, המיליארדרים עזבו באופן דומה את מועצת המנהלים של LetterOne, חברת השקעות בשווי 22 מיליארד דולר שהוקמה על ידי פרידמן. כך דווח ה-Business Insider.

האוליגרכים שהוטלו עליהם סנקציות, מתאמצים למכור את נכסיהם המערביים כדי למנוע החרמה. כעת, נראה שאפילו מאמצי הפילנתרופיה שלהם (והנחות המס הנלוות לעיתים קרובות) אינם יכולים לחמוק מביקורת בינלאומית. "על מנת להבטיח את יכולתה של GPG להישאר נאמנה למשימתה ולהתבסס על הבסיס שיצרנו במהלך 15 השנים האחרונות, שלושתם פרשו מהדירקטוריון", כך דווח ה'ג'רוזלם פוסט'.

התפטרותם של האוליגרכים לא תשפיע על תרומה של 10 מיליון דולר ש-GPG התחייבה בעבר לתרום לקהילה היהודית באוקראינה, לפי ההודעה, מחצית מסיוע החירום יוקדש למאמצי פינוי וחלוקת מזון, כאשר 5 מיליון הדולר נוספים נשמרו ל"תמיכה בצרכים הומניטריים עם התפתחות המצב", כך לפי אתר האינטרנט של הקרן. חברת GPG לא הגיבה לבקשת Business Insider לשאלה האם הסיוע הגיע לאוקראינה או לא, ואילו ארגונים מקומיים היא תממן.

מיכאיל פרידמן, יהודי יליד אוקראינה, היה אחד האוליגרכים הרוסים הראשונים שהתבטאו נגד המלחמה באוקראינה בהודעה שנשלחה לעובדי החברה LetterOne. בראיון שנערך לאחרונה ב'בלומברג', הוא אמר שלאוליגרכים כמוהו אין השפעה על פוטין וזו תהיה "התאבדות" לאתגר את פוטין נגד אוקראינה.

אוליגרכים מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות כלכליות הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד