ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"12 דקות מהארמון שלו"

ביקורת בישראל על ההשפלה של בנט במצרים

ד"ר וחוקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן מעביר ביקורת על קבלת הפנים הצוננת לה זכה בנט בהגיעו למצרים, כאשר הנשיא א-סיסי לא טורח לקבל את פניו כפי שנהוג בעולם. לדבריו השיטה הזו שמנמיכה בכירים ישראלים נפוצה בכל מדינות ערב

ביקורת בישראל על ההשפלה של בנט במצרים
ראה"מ בנט בנתב"ג צילום: Hadas Parush/POOL

ד"ר אדי כהן, מזרחן, עיתונאי ישראלי וחוקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן, שוחח על כך עם ינון מגל ויריב אופנהיימר, בתוכניתם ב-103FM והעביר ביקורת נוקבת על קבלת הפנים הצוננת לה זכה בנט במצרים.

"בכל פעם שאני רואה את המנהיגים הישראלים איך הם מושפלים, אני באמת רותח מבפנים. כאשר לפיד היה במצרים, גם לא קיבל אותו שר החוץ. כאשר בנט היה באיחוד האמירויות, גם המנהיג של איחוד האמירויות לא קיבל אותו. תמיד מורידים רמה או שתי רמות."

ד"ר כהן מסביר כי "בכל העולם, צריך המקביל לבוא. אם אתה נשיא, נשיא צריך לבוא לקבל אותך. אם אתה שר החוץ, שר החוץ צריך לקבל אותך. לבנט יש יועצים. את זה מסכמים מראש. אתמול כשהגיע מנהיג איחוד האמירויות הוא התקבל על ידי א־סיסי. כאשר בנט הגיע, א־סיסי לא טרח להגיע לשדה התעופה שזה 12 דקות מהארמון שלו". 

"הלשכה של בנט הייתה צריכה להגיד מי מקבל אותו בשדה התעופה. צריך לעבוד על זה. אנחנו במזרח התיכון, די לחשוב כמו אירופאים. קבל אותי כמו שצריך, לעזאזל, מה אני מבקש? אנחנו מוכרים למצרים גז, אנחנו עזרנו להם במלחמה נגד הטרור, יש שיתוף מודיעיני", קבע. 

נפתלי בנט עבד אל פתאח א סיסי מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד