כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מלחמות כוח ואגו

יו"ר ארגון המתמחים: אם המתווה לא ייושם - נשבות

סאגת מתווה קיצור תורנויות המתמחים נמשכת. לאחר שכבר סוכמו כל פרטי המתווה, נראה כי המתווה לא ייושם בפועל ב-1 באפריל כמתוכנן. המתמחים מצדם מאיימים בשביתה. הד"ר ריי ביטון: "לא יכולים לסכן את עצמנו ואת המטופלים"

 יו"ר ארגון המתמחים: אם המתווה לא ייושם - נשבות
מחאת המתמחים-ארכיון צילום: פלאש 90

מתווה קיצור תורנויות המתמחים שאמור להיכנס לתוקפו ב-1 באפריל כולל הוספת תקנים לבתי החולים, בכדי לאפשר הורדת עומס ושעות משמרת מהמתמחים. אך אתמול(שני) בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל הפרופ' ציון חגי כי אין אפשרות ליישם את המתווה מאחר והתקציבים לא הועברו.

הבוקר(שלישי) באולפן ynet אמרה הד"ר ריי ביטון - יו"ר ארגון המתמחים "מרשם" כי משרד האוצר עושה כל שביכולתו לסכל את מתווה קיצור התורנויות ואינו מעביר את התקציבים והתקנים הנדרשים בגלל מלחמות כוח ואגו בינו ובין משרד הבריאות. "אנחנו בני ערובה" כך הד"ר ביטון.

על פי הד"ר ביטון, החל מיום שישי הקרוב מנהלי בתי החולים יהיו מחויבים לשנות את תנאי ההעסקה של המתמחים שכבר לא יוכלו חוקית לעבוד 26 שעות, אך לא יהיו תקנים מאוישים נוספים שיכסו על קיצור התורנויות ולא יוכלו ליישם את המתווה בפועל.

עוד אמרה הד"ר ביטון כי אם אכן מתווה קיצור התורנויות לא ייכנס לפועל ב-1 באפריל, המתמחים ישבתו ולא יגיעו לבתי החולים. "אנחנו לא יכולים להמשיך לעבוד כך בתנאים הללו, לא יכולים לסכן את עצמנו ואת המטופלים".

מתמחים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד