כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רובם מאזורי עוני"

עדויות חושפות את מצב החיילים הרוסים: "מגיעים חסרי איברים"

מאז תחילת המלחמה באוקראינה טופלו חיילים רוסים גם בבתי חולים בלארוסים. עדים מספרים כי רבים מהם צעירים מאוד ומגיעים בתנאים מחפירים, חלקם בלי יד או רגל. הם מטופלים בבלארוס ומשם נשלחים לרוסיה. "הם מגיעים מאזורים עניים ברוסיה, במציאות הם עדיין ילדים"

עדויות חושפות את מצב החיילים הרוסים: "מגיעים חסרי איברים"
שבויים רוסים צילום: משטרת סומי

מאז ה-24 בפברואר 2022, כאשר הצבא הרוסי פלש לאוקראינה, משרד ההגנה הרוסי דיווח על אבדות רק פעם אחת: לפי הדיווח מ-2 במרץ נהרגו רק 498 חיילים בקרב ו-1,597 נפצעו. אוקראינה, לעומת זאת, מדווחת על 14,200 חיילים רוסים הרוגים. כנראה שאף אחד מהצדדים לא נותן את הנתונים הנכונים.

לפי התקשורת הבלארוסית וערוצי טלגרם אנטי רוסיים, רבים מהחיילים הרוסים הפצועים מועברים לבלארוס, שם הם מקבלים טיפול רפואי, ולאחר מכן נלקחים לרוסיה. ההליך מאושר כמובן על ידי נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. חמישה ימים לאחר שרוסיה פתחה במלחמה, אמר לוקשנקו כי בערים גומל ומוזיר, ובעיר נוספת בבלארוס, קיבלו טיפול רפואי בין 160 ל-170 חיילים רוסים.

כמה מקורות אישרו לתאגיד השידור הגרמני DW, כי חיילים רוסים מטופלים בבתי חולים בדרום בלארוס. כמו כן, בעיר נרוליה, ליד הגבול האוקראיני, הוקם בית חולים שדה. לפי אחד האנשים שדיברו עם DW, פצועים רבים מגיעים למוזיר בלי ידיים, רגליים, אוזניים או עיניים. חלק מהחיילים מועברים מאוחר מדי ולא שורדים. "אם החיילים יובאו בזמן, עדיין ניתן היה להציל אותם מכריתת גפיים", אמר הגורם שלא הזדהה בשמו.

הוא גם הוסיף כי חלק מהחיילים הפצועים לא אכלו במשך חמישה ימים והיו מבולבלים, לא ידעו היכן הם, ומבקשים לאפשר להם לדבר עם הוריהם בטלפון. "אלה חולים שנולדו ב-2003, מאזורים עניים ברוסיה, במציאות הם עדיין ילדים", אמר המקור ל-DW.

מקור נוסף שאינו קשור ישירות לשירותי הבריאות, אך מכיר היטב את המצב - אישר כי בבית חולים במחוז גומל נותחו "ללא הפסקה" לפחות 50 איש בלילה. הניתוחים השכיחים ביותר היו כריתת גפיים של חיילים רוסים, אמר. "בית החולים מלא", אמר, וביקש שלא לחשוף את מיקום המרפאה.

מקורות שונים דיווחו כי לא רק חיילים פצועים מגיעים לבלארוס, אלא גם הרוגים. אבל איש מהמרואיינים לא רצה לתת נתונים של החיילים ההרוגים. רבים מהרופאים שאליהם פנה הערוץ DW סירבו לדון בטיפול רפואי בחיילים רוסים. שני אנשים שהתראיינו אמרו ל-DW שרופאים חתמו על הסכם סודיות.

בלארוס בית חולים מלחמת אוקראינה רוסיה פצועים קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד