כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אתר נופש לרוצחים"

זלנסקי לאיטליה: מנעו מאוליגרכים רוסים להשתמש במדינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הפציר באיטליה למנוע מהאוליגרכים הרוסים להשתמש במדינה כמקלט בטוח, הוא אמר "כמעט כולם משתמשים באיטליה כמקום לחופשה, אז אל תהיו אתר נופש לרוצחים"

זלנסקי לאיטליה: מנעו מאוליגרכים רוסים להשתמש במדינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא אוקראינה פנה למחוקקים באיטליה במהלך נאום וידאו הערב (שלישי), בעוד הפלישה של רוסיה נמשכת, הוא הפציר באיטליה למנוע מהאוליגרכים הרוסים להשתמש במדינה כמקלט בטוח.

"אתם מכירים את אלה שהביאו מלחמה לאוקראינה", אמר זלנסקי בעת שפנה למחוקקים איטלקים בנאום שהועלה לערוץ הטלגרם שלו. "מי שמזמין להילחם ואלו שמקדמים את זה". הוא הוסיף: "כמעט כולם משתמשים באיטליה כמקום לחופשה. אז אל תהיו אתר נופש לרוצחים".

זלנסקי לחץ על המחוקקים לתפוס את הנדל"ן של אוליגרכים רוסים ולחסום את הגישה לחשבונות הבנק, יאכטות ונכסים אחרים של אוליגרכים. "תנו להם להפעיל את השפעתם למען השלום כדי שיוכלו לחזור אליכם מתישהו", אמר זלנסקי. "תתמכו בסנקציות גדולות יותר נגד רוסיה". הוא גם הציע לאיטליה להטיל אמברגו על יבוא נפט רוסי ולאסור על יאכטות וספינות רוסיות להיכנס לנמליה.

מאז פתח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במתקפה שלו על אוקראינה לפני כמעט ארבעה שבועות, ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי הטילו סנקציות על מספר אוליגרכים רוסים - אנשים רבי עוצמה ועשירים שהואשמו בקשרים הדוקים עם פוטין. כתוצאה מהסנקציות, אוליגרכים רבים נשללו מעושרם ונכסיהם.

הרשויות באיטליה תפסו בשבת מתחם בניינים בבעלות האוליגרך הרוסי אלכסיי מורדשוב, והמדינה השתלטה על יאכטות ובתים השייכים לאוליגרכים אחרים - כולם בשווי מאות מיליוני דולרים. פנייתו של זלנסקי למחוקקים באיטליה לעשות יותר כדי להעניש את האליטות הרוסיות מגיעה לאחר שורה של נאומים וירטואליים למדינות אחרות, כולל ארה"ב, בריטניה, גרמניה, ישראל וקנדה.

בינתיים, המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה עברה ליומה ה-27 כאשר כוחותיו של פוטין ממשיכים להפציץ ערים ואזרחים אוקראינים. שיחות השלום המתמשכות בין שני הצדדים טרם הובילו לסיום המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי איטליה אוליגרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד