י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פעלתי בקור רוח"

מדוע התמהמה בחיסול המחבל? נהג האוטובוס משחזר את הפיגוע

פיגוע הדקירה בבאר שבע: ארתור חיימוב, נהג האוטובוס שירה במחבל מתאר את רגעי החיסול ומסביר מדוע התמהמה בלירות בו. עד ראייה: "ראיתי את המחבל תופס את האישה הראשונה ודוקר אותה. בהמשך הוא עזב אותה ועבר לעוברי אורח אחרים. הבנו שזה פיגוע"

מדוע התמהמה בחיסול המחבל? נהג האוטובוס משחזר את הפיגוע
זירת הפיגוע בבאר שבע צילום: פלאש 90

ארתור חיימוב, נהג האוטובוס שנקלע היום (שלישי) לזירת הפיגוע בבאר שבע שבו נרצחו ארבעה בני אדם, תיאר את הרגעים שבהם החליט לחתור למגע ולירות לעבר המחבל.

חיימוב סיפר כי כשהגיע לאירוע הוא לא חשב שיש שם מחבל. "ראיתי שני רכבים וזה היה נראה כמו תאונה באמצע הכיכר. אמרתי לעצמי שאני בסכנת חיים ממשית והחלטתי לירות".

"כשהגעתי עם האוטובוס לא הבנתי לאן לנסוע, כשאנשים התחילו להתקרב לשם, ראיתי מישהו ששלף סכין", תיאר חיימוב בראיון ל'חדשות 12', "רציתי לברר עוד פעם במקום להגיד ישר שהוא מחבל. ירדתי מהרכב ולקחתי איתי את הנשק, כשהתקרבתי ראיתי אותו עם הסכין ושיש בן אדם ששוכב פצוע. אמרתי לו כמה פעמים להוריד את הסכין והוא אמר 'לא'".

"הוא התקרב אליי אבל לא נתתי לו והתקרבתי אליו כדי שהוא יפחד. בשלב מסוים אמרתי לעצמי שאני בסכנה, הוא היה מטרים ספורים ממני, אז הפעלתי את שיקול הדעת שלי והייתי חייב לירות בו. לא ידעתי אז שהוא הרג אנשים, ראיתי רק איש אחד פצוע", שחזר הנהג.

עוד בנושא:

הוא הסביר מודע לא ירה מיד במחבל: "פעלתי בשיקול דעת כמובן, לא נכנסתי לפאניקה או לסטרס, פעלתי בקור רוח. זה בן אדם בסוף, דיברתי איתו בצורה טובה וביקשתי שיוריד את הסכין. הוא הסתער כמה פעמים. כשהוא התקרב אליי, הפעלתי שיקול דעת והייתי חייב לירות. אחרי היריות, קראתי לאמבולנס לעזור לו. עשיתי את זה בשביל שהאירוע לא ימשיך. ראיתי גם את האדם השני שירה בו. כואב לי עליו, זה בן אדם. אנחנו לא רגילים למצבים כאלה של לירות בבן אדם. כואב לי אבל הוא עשה את זה לעצמו".

עבד, עד ראייה, סיפר: "הייתי באזור ביג, קרוב לתחנת הדלק. ראיתי אדם נכנס במכוניות עם הרכב שלו - חשבתי שזו תאונת דרכים. הבחנתי באדם שהסתובב עם סכין וחיפש לתקוף אנשים. ראיתי את זה בזווית העין - והתקשרתי למשטרה".

"ראיתי את המחבל תופס את האישה הראשונה ודוקר אותה. בהמשך הוא עזב אותה ועבר לעוברי אורח אחרים. הבנו שזה פיגוע", שחזר עד הראייה.

 

באר שבע חיסול פיגוע דקירה נהג אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד