י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"האזרחים הפגינו תושייה"

רה"מ והנשיא מגיבים לפיגוע; נתניהו מנצל הזדמנות ועוקץ

פיגוע הדקירה הקטלני בבאר שבע: נשיא המדינה שולח תנחומים, בנט משבח את המחסלים, לפיד מאיים על המחבלים ונתניהו משגר עקיצה לבנט ולפיד

רה"מ והנשיא מגיבים לפיגוע; נתניהו מנצל הזדמנות ועוקץ
נתניהו ובנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרי הממשלה וחבר הכנסת יוצאים הערב (שלישי) במצעד גינויים נגד פיגוע הדקירה הקטלני בבאר שבע שגבה את חיים של ארבעה אזרחים חפים משפע.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב: "‏הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה. הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו. יחד עם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות האבלות. אני סמוך ובטוח כי גורמי הביטחון יפעלו באופן נחוש וכי האחראים יתנו את הדין".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מרבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

שר החוץ יאיר לפיד: "‏שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עימו את הדין".

עוד בנושא:

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ניצל את ההזדמנות לתקוף את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר החוץ יאיר לפיד. "‏הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מייד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום", כתב נתניהו.

שרת הפנים איילת שקד: "‏פיגוע נוראי, הלב בוכה ואין נחמה. מחבל שפל ותת אדם רצח אנשים חפים מפשע. משתתפת בצער המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים. מצדיעה לאזרחים האמיצים שמנעו רצח של אנשים נוספים. מגיע לאזרחים שנהגו באומץ רב לקבל הוקרה על מעשיהם".

שר החינוך גדעון סער: "‏ערב קשה וכואב. תנחומי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הפיגוע הנפשע ממחיש את חובתנו לחזק את המשילות בנגב. רק בזכות נחישות אזרחית נמנע אסון כבד עוד יותר. מול תופעות של הקצנה יש לפעול בתקיפות ולשמור על ריבונות המדינה בכל שטחה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "‏הלב כואב אל מול הזוועה בפיגוע הרצח האכזרי בבאר שבע. אני מבקשת לחבק את המשפחות שיקיריהן נרצחו ושולחת להן תנחומים מעומק הלב. מאחלת רפואה שלמה והחלמה מהירה לפצועים".

סגן שר החוץ עידן רול: "‏מזועזע מהפיגוע הרצחני בבאר שבע. שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ונושא תפילה להחלמת הפצועים. כל הכבוד לאזרח האמיץ שחתר למגע וחיסל את המחבל הנתעב".

שר החקלאות עודד פורר: "‏הלב כואב עם הישמע על הפיגוע הנורא בב"ש בו נרצחו 4 אזרחים ע"י מחבל מתועב. יהי זכרם ברוך. תנחומיי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מלאה לפצועים".

שר התקשורת יועז הנדל: "‏ארבע משפחות שעולמן חרב. המשילות היא האתגר הגדול ביותר שלנו כממשלה. הזנחה רבת שנים גרמה לגידול אוטונומיות פראיות בנגב ובגליל שמצריכות טיפול שורש של מערכת הבטחון והמשפט. אנחנו חיים על חרבינו ונמשיך. אין אפשרות לתת לטרור להרים ראש. המחבל הזה היה צריך להשאר בכלא, נתחקר ונגבה מחיר".

ח"כ משה אבוטבול: "טפטופי ירי, פיגועי בקת"בים ואבנים הם אירועי טרור שבשגרה ושלצערנו ישראל מכילה. תנחומיי למשפ' שאיבדו את יקיריהם וברכת רפואה שלימה לפצועים. יהי רצון שהקב"ה יאמר די לצרותינו ומכאובינו וישלח את משיח צדקנו במהרה אמן".

ח"כ ניר אורבך: "‏הפיגוע הערב הוא פיגוע רצחני וקשה ביותר. אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים. אני מחזק את ידי הבחורים שחתרו למגע והרגו את המחבל המתועב. נמשיך ונפעל למיגור הטרור באופן מוחלט וביד קשה. אירועים כאלה הם בלתי נתפסים ואסור שיחזרו".

ח"כ שמחה רוטמן: "‏ארץ אל תכסי דמם. הפיגוע המתועב הזה הוא ההוכחה מספר #87722 שההתייחסות של מדינת ישראל לטרור הערבי כושלת. המחבל הוא אדם שחבר לדעאש והורשע בכך. אם הוא היה נער גבעות שעושה גרפיטי של תג מחיר, המעקב של מערכת האכיפה, השב"כ או ימ"ר ש"י אחריו היה אינטנסיבי יותר".

ח"כ דודי אמסלם: "‏ליבי יוצא אל משפחות הנרצחים הי"ד בפיגוע הנתעב בב"ש, ואני משתתף בצערם הכבד. אני מצדיע לאזרחים האמיצים שירו במחבל הנאלח וסיימו את מסע ההרג המטורף. כולי תקווה שנחזיר במהרה את המשילות והביטחון לתושבי הנגב".

ח"כ יואב גלנט: "‏הערכה רבה לאזרחים שגילו ערנות ואומץ וחיסלו את המחבל בבאר שבע. כל מחבל היוצא לפיגוע חייב לדעת שבסיומו ימצא עצמו בבית הקברות או בכלא עד סוף חייו. תנחומיי לבני המשפחות שאיבדו את היקר מכל. נרדוף ונשיג את אויבנו".

הפיגוע בבאר שבע תגובות במערכת הפוליטית נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד