י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אב לארבעה ילדים

אסון: שליח חב"ד נרצח בפיגוע בבאר שבע

הלם בקהילה החרדית בבאר שבע עם היוודע הערב דבר הירצחו של הרב משה קרביצקי הי"ד משליחי חב"ד הפעילים בעיר רבות בשנים | הותיר אחריו את רעייתו, ארבעת ילדיו, משפחה ומכרים רבים המומים ודואבים

אסון: שליח חב"ד נרצח בפיגוע בבאר שבע
הפיגוע בבאר שבע צילום: דוברות זק''א

הותר לפרסום שמו של נרצח נוסף בפיגוע המחריד שאירע היום (שלישי) בצהריים בבאר שבע. הרב משה קרביצקי הי"ד, נשוי ואב לארבעה ילדים הוא בין ארבעת הנרצחים השם יקום דמם.

המנוח חבר בקהילת חב"ד בעיר באר שבע, פעל במשך שנים כאחד משלוחי חב"ד בעיר וניהל את בית הכנסת בשכונת נחל בקע בעיר. בנוסף, ניהל את בית התמחוי בשכונה מטעם 'כולל חב"ד', בו סעדו מידי יום קשישים רבים ונזקקים.

הקדוש הי"ד.

השליח הראשי של חב"ד בעיר, הרב שניאור זלמן גורליק, שעבד במשך שנים ארוכות עם הנרצח סופד לו בכאב: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו יבדלחט"א את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות".

עוד בנושא:

הרב גורליק ציין בדמעות כי "לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

הרב קרביצקי הי"ד ניהל במשך 10 שנים את בית התמחוי של "כולל חב"ד" בבאר שבע, מוסד הצדקה הותיק בישראל שנוסד בשנת 1788 (תקמ"ח) בידי מנהיגה הראשון של החסידות, רבי שניאור-זלמן זצ"ל.

הרב שלום דוכמן, מנהל הארגון, ביכה הערב מרורים את הירצחו ואמר: "זכיתי להכיר מקרוב את הרב קרביצקי ואת פעילותו למען הנזקקים והקשישים שהגיעו מידי יום לסעוד בבית התמחוי שלו. הוא היה מסור בצורה בלתי רגילה, כיבד כל אדם ודאג לכל פונה. הרב משה בלט בעדינותו ורגישותו וכל חייו היו נתינה למען האחר. אני בטוח שעשייתו האדירה שהוא הותיר אחריו תנחם מעט את משפחתו וקהילתו ומוסר את תנחומי למשפחתו היקרה בשם מאות עובדי 'כולל חב"ד'".

הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד', ספד גם הוא לרב קרביצקי וסיפר: "הנרצח היה מסור בכל מאודו לקשישים העולים, תושבי נחל בקע, שהיו סועדים מידי יום בבית התמחוי שלנו".

הנרצח על משמרתו במטבח של בית התמחוי.

מבית חב"ד המרכזי בבאר שבע נמסר כי "שליחי הרבי בעיר וקהילת חב"ד כולה המומים, כואבים ומבכים מרה את הירצחו בפגיוע הנורא על קידוש השם של אחינו ורעינו, השליח הקדוש הרב משה קרביציקי ע"ה מפעילי בית חב"ד הנמרצים לאורך שנים ארוכות".

עוד תיארו כי המנוח הי"ד היה "איש צנוע, עניו ובעל מידות טובות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות שכל כולו למען הקהילה. כיהן כשליח בשכונת נחל בקע בעיר וניהל שנים רבות את בית התמחוי בשכונה מטעם "כולל חב"ד". הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעה ילדים שיחיו. הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו". לשון התגובה.

מוקדם יותר הערב הותר לפרסום שמה של נרצחת נוספת בפיגוע הדקירה בבאר שבע: דורית יחבס הי"ד, בת ה-49, תושבת מושב גילת. יחבס היא אם לשלושה והותירה אחריה הורים, אחים, אחיות ובעל.

הפיגוע בבאר שבע שליח חב"ד יהודי נרצח משה קרביצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד