י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אל תשחק משחקים"

ירה במחבל וגורש מהתחנה לאחר שנשקו נלקח • תיעוד

סערה ציבורית בעקבות לקיחת הנשק לאזרח שירה במחבל במהלך הפיגוע בבאר שבע | קצין משטרה תועד מגרש אותו מהתחנה: "אתה לא נשאר פה, אתה לא מבין עברית" | לאור הביקורת הציבורית, מפכ"ל המשטרה הורה לפתוח עוד הלילה את מעבדת הנשק ולבדוק ללא עיכובים את הנשקים ומיד לאחר מכן להשיב אותם לבעליהם

ירה במחבל וגורש מהתחנה לאחר שנשקו נלקח • תיעוד
יורה במחבל צילום: צילום מסך

האזרח שירה במחבל במהלך הפיגוע הקלטתי מוקדם יותר היום בבאר שבע, גורש מתחנת המשטרה, זאת לאחר שסירב לעזוב אותה ללא האקדח - שנלקח ממנו לבדיקה. בתיעוד שצולם במקום נשמע קצין המשטרה אומר לאזרח: "אתה בתוך תחנת משטרה, אל תשחק איתי משחקים. אתה רוצה את האקדח תחכה למטה. אתה לא נשאר פה, אתה לא מבין עברית".

בשעה זו מתכנסים סמוך לתחנה עשרות אזרחים שמפגינים נגד התנהלות המשטרה. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את האזרח, דרש מהמשטרה להשיב לו את נשקו. "‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו לאור העובדה שתמונתו מתנוססת בכל מקום, ואף מקום מגוריו פורסם", אמר קידר.

"המשטרה התנהלה באופן 'לא מכבד, בכך שהפטירה אותו בכך שהוא יכול לשכור חברת אבטחה פרטית, היחס המחפיר שהוא זכה רק מחזק את הקושי מחוסר ההרתעה שהמשטרה מייצרת. הדברים חמורים ואנו דורשים את החזרת הנשק עוד הלילה", הוסיף.

במשטרה הסבירו כי כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. "מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שינטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר", נמסר מהמשטרה.

עוד בנושא:

שרת הפנים איילת שקד קראה למשטרה להשיב ליורה את הנשק: "‏אכן במשטרת ישראל יש נוהל שכל נשק שיורה עובר בדיקה בליסטית. במקרה הזה צריך לחרוג מהנוהל, להפעיל שכל ישר ולאפשר לגיבור שירה במחבל לחזור הביתה עם נשקו". דברי שקד.

גם שר התקשורת יועז הנדל פרסם קריאה: "המשטרה צריכה לשחרר עכשיו את היורה עם הנשק האישי שלו וצל”ש על חיסול המחבל בזמן אמת".

חה"כ שירלי פינטו, מסיעת 'ימינה' הצטרפה וכתבה: "קוראת למשטרה לשחרר מידית את נהג האוטובוס מהחקירה ולהחזיר לו את נשקו. הוא פעל באומץ ועצר את הטבח בבאר שבע. ‏אדם זה הוא גיבור ישראל! "הבא להורגך השכם להורגו". ככה פשוט".

לאור הביקורת של השרים והציבור ברשתות החברתיות, מפכ"ל המשטרה הורה לפתוח עוד הלילה את מעבדת הנשק של המשטרה בירושלים ולבדוק ללא עיכובים את הנשקים ומיד לאחר מכן להשיב אותם לבעליהם.

‏במקביל יתאפשר לאזרחים להגיע עם השוטרים לבדיקה לאחריה ילוו אותם לביתם. אם יבחרו שלא להצטרף להליך הבדיקה ילוו אותם וישיבו להם את נשקם עוד הלילה.

במקביל במשטרה משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע. לפי המשטרה, עפ"י הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע. "על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם", נמסר מהמשטרה.

נשק הפיגוע בבאר שבע חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד