כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זעם על ארצות הברית

הפסגה המשולשת עם בנט: הסעודים ידעו?

לאחר הפסגה המשולשת בין ראש ממשלת ישראל, נשיא מצרים ויורש העצר האמירתי גורמים בסעודיה מברכים על כך ורומזים שהיה תיאום קודם: "מתואמים עם בעלות הברית שלנו באזור". הפסגה מתרחשת כשברקע זעם רב מצד סעודיה ומדינות אחרות במפרץ על ההתנהלות של ממשל ביידן

הפסגה המשולשת עם בנט: הסעודים ידעו?
הפגישה המשולשת במצרים צילום: פייסבוק לשכת נשיא מצרים

גורמים סעודיים אומרים לכאן חדשות כי מפגש הפסגה המשולש והחריג בשרם א-שייח' בין ראש הממשלה, בנט, נשיא מצרים, א-סיסי ויורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד, הוא מפגש חשוב מאוד למען העתיד המבטיח של האזור.

על פי הדיווח של הכתב רועי קייס ב"כאן 11", הגורמים רומזים לגבי תיאום הפגישה ואומרים כי "אנחנו (הסעודים) מתואמים עם בעלות הברית שלנו באזור" (הכוונה בין השאר למצרים והאמירויות).

לפני שבועיים נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקר בריאד ונפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. מפגש הפסגה המשולש מתרחש כשברקע זעם רב מצד סעודיה ומדינות אחרות במפרץ על ההתנהלות של ממשל ביידן.

אתמול סעודיה בהודעה חריגה מסרה כי היא מתכוונת להפחית את תפוקת הנפט בעקבות המתקפות האחרונות של המורדים החות'ים שנתמכים בידי איראן על תשתיות אנרגיה. זאת אחרי שארצות הברית ביקשה מהם להגדיל את הפקת הנפט כדי לבלום את עליות המחירים ברקע המלחמה של רוסיה באוקראינה.

סעודיה פסגה מצרים נפתלי בנט עבד אל פתאח א סיסי מוחמד בן זאיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד