כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"נחנקנו"

'תן ביס' הודיעה על העלאת מחירים, המסעדנים זעמו והתנתקו

ההודעה על עליית המחירים שנמסרה למסעדנים ביום שני האחרון הייתה כנראה אחת יותר מידי, עשרות מסעדנים ביקשו להתנתק מהשירות שגובה מהם אחוזים אפילו מלקוחות שיושבים לאכול בתוך המסעדה. "נחנקנו" כתבו המסעדנים

'תן ביס' הודיעה על העלאת מחירים, המסעדנים זעמו והתנתקו
תן-ביס צילום: Nati Shohat/Flash90

חברת תן ביס המספקת שירות משלוחים למסעדות הודיעה ביום שני האחרון למסעדנים ובעלי רשתות מזון מהיר על העלאת תעריף הסליקה ב-1.5% בישיבה בבית העסק, ובשימוש במשלוחים מרוכזים לחברות ב-2.5%. לטענת החברה, וכפי שדווח ב'כאן 11', הצעד נעשה ברקע עליות המחירים הכלליות במשק בגלל מגפת הקורונה והמלחמה באוקראינה.

כבר היום לוקחת החברה 6% מהתשלום המלא למסעדה, כולל המע"מ, על כל פעולה או סליקה שמבוצעת על ידי לקוחות היושבים במקום. העלאה של 1.5% מ-6% מהווה למעשה התייקרות של 25% מדמי שירות הסליקה.

המסעדנים זועמים על המהלך ואומרים כי מדובר בניצול ציני של גל עליות המחירים, במיוחד כשמדובר בסליקת עסקאות אשראי בישיבה בבית העסק - שכן אפשרות הישיבה במסעדות הוסדרה לפני זמן לא רב, עקב דעיכת המגפה וביטול התו הירוק. עוד טוענים המסעדנים כי העלאה של 2.5% בעמלה עבור הזמנות מרוכזות מחברות היא ניצול. הזמנות אלו, הם אומרים, יכולות להגיע לכדי אלפי שקלים - מהם תיגזר העמלה.

הבוקר דווח ב'כאן חדשות' כי עשרות מסעדנים ביקשו להתנתק מהשירות שמציעה חברת כרטיסי ההסעדה והשליחויות "גם ככה הפעילות המשותפת שלנו היא חד-כיוונית לטובתכם, ובקושי ניתן להרוויח כסף מהפעילות אתכם", כתבה אחת המסעדות במייל חוזר בבקשה להתנתק אם המדיניות לא תשתנה. בהודעה נוספת שפורסמה בכאן 11 נכתב: "איננו רואים כל הצדקה להעלאת אחוזי העמלה״, ובהודעה נוספת: "מדוע מעלים את העמלה אם ביטלתם את השירות הטלפוני שהיה עד כה?".

מתן ביס נמסר כי: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם כלל המסעדנים ויחד נמשיך לתת את התמורה הטובה ביותר עבור לקוחותינו. עדכון התנאים המסחריים נובע מעלייה במחירי התפעול והפיתוח וגיוס כוח אדם לטובת הרחבת מוקדי השירות בחברה".

יוקר המחיה תן ביס מסעדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד