י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
המפקדים חוששים ומתנגדים

החיזוק הצבאי של רוסיה עשוי להכריע את הבירה קייב

אינדיקציות באוקראינה מלמדות כי צבא בלארוס עומד להיכנס למערכה באוקראינה ולסייע לצבא הרוסי, דבר שיאיים מאוד על הבירה קייב שמרוחקת רק מאה קילומטרים מהגבול הבלארוסי. לפי דיווחים, מפקדי צבא בבלארוס מתנגדים להצטרף ללחימה

החיזוק הצבאי של רוסיה עשוי להכריע את הבירה קייב
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

במשרד ההגנה האוקראיני העריכו אתמול (שלישי) כי האפשרות שכוחות בלארוסיים יצטרפו ללחימה היא ב"סבירות גבוהה", דבר שיוסיף איום משמעותי על הבירה קייב שמרוחקת רק מאה קילומטרים מהגבול הבלארוסי.

ארגונים העוסקים בחילוץ אזרחים מאזורי הקרבות סיפרו אמש לשליח "הארץ" לאוקראינה כי קיבלו התראה לזרז את מאמציהם בערים בצפון המדינה, במיוחד מהעיר צ׳רניהיב, שעלולות להיות בצירי ההתקדמות של הבלארוסים.

אך נראה שבתוך הצבא הבלארוסי יש חלוקי דעות קשים סביב הצטרפות ללחימה. גורם ביטחוני בכיר בקייב אמר ל"הארץ" שמפקדי הצבא הבלארוסי מתנגדים מאוד להצטרף למלחמה וחוששים שהצבא ייכתש אף הוא מול ההתנגדות האוקראינית.

בנוסף, המנהיגה הגולה של האופוזיציה הבלארוסית, סבטלנה טיחאנובסקאיה, המתנגדת לרוסיה, הזהירה שצבא בלארוס נערך לפלוש לאוקראינה. סימן נוסף לפלישה אפשרית הוא פינויה הסופי של שגרירות בלארוס בקייב בשבת האחרונה.

לפי סקר שפורסם, 91% מהמשיבים, תושבי בלארוס, אמרו כי הם מאמינים שהתערבות במלחמה נגד אוקראינה תהיה אסון למדינתם. כמו כן, דווח שעובדי הרכבות מסרבים זה כמה שבועות להפעיל רכבות שמעבירות אספקה ליחידות הצבא הרוסי שפועלות באוקראינה. הם עשויים גם לפגוע באספקת צבאם שתלוי לוגיסטית במסילות הרכבת.

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד