ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הסאגה רחוקה מסיום

מאבק המתמחים: האוצר יעביר 66 מיליון ש"ח, אך המתווה עדיין בסכנה

נמשכת הסאגה סביב מתווה קיצור תורנויות המתמחים, משרד האוצר הודיע היום כי יעביר את התקציבים הנדרשים ליישום המתווה, אך המהלך נועד להתחמק מביקורת על אי העברת התקציב. בפועל - האוצר וההסתדרות הרפואית לא יחתמו על דו"ח היישום

מאבק המתמחים: האוצר יעביר 66 מיליון ש"ח, אך המתווה עדיין בסכנה
מחאת המתמחים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הסאגה סביב מחאת המתמחים והמתווה לקיצור התורנויות נמשכת, והמתווה שאמור להיכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב נתקל עדיין בקשיים. למרות התנגדותו, משרד האוצר הודיע היום (רביעי) כי יעביר 66 מיליון שקלים למשרד הבריאות לטובת יישום המתווה לקיצור תורנויות המתמחים.

על פי הודעת משרד האוצר הגדלת מספר המתמחים בבתי החולים תיעשה תוך איזון הפגיעה הצפויה בקופות החולים באמצעות יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים בין בתי החולים לקופות החולים דרך הרחבת מודל מתמחים במימון קהילה.

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב מסר: "מדובר בסיכום חשוב שיניב שיפור משמעותי בחיבור בין בתי החולים והקהילה, חיבור שאת חשיבותו הרבה ראינו בהתמודדות עם מגפת הקורונה. צעד זה מהווה מענה בעל ערך רב ואנו נראה את השפעותיו בשנים הקרובות".

כזכור, המתווה לקיצור תורנויות המתמחים אמור להיכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב ה-1 באפריל וכולל הוספת תקנים לבתי החולים, בכדי לאפשר הורדת עומס ושעות משמרת מהמתמחים, אך יישומו נתקל עדיין בקשיים רבים.

עד עתה ניטש מאבק עיקש בין משרד הבריאות והאוצר, שר הבריאות ניצן הורביץ האשים את משרד האוצר בכך שאינם מעבירים את התקציבים שהוסכמו לצורך יישום המתווה, וכעת המהלך של משרד האוצר הינו תרגיל הנועד להתחמק מביקורת על אי העברת התקציבים.

למרות העברת עשרות המיליונים, נציגי האוצר לא יהיו חתומים על דו"ח ועדת היישום, גם חברי ההסתדרות הרפואית בישראל לא יחתמו על הדו"ח ומצדם אף נשמעות טענות קשות על כך שהמתווה אינו ישים.

כמו כן, סוגיות מהותיות כמו שאלת השכר של מתמחי הפריפריה שצפוי להיפגע - לא נפתרו, ולמעשה כלל לא נידונו. גם מנהלי בתי החולים השמיעו את התנגדותם ואמרו כי לא קיבלו את האמצעים הנדרשים. 

 

מתמחים משרד האוצר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד