א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"רצחו טבחו ושדדו"

נאום זלנסקי גרר שיח על חלקה של אוקראינה בהשמדת יהודי אירופה

נאומו של נשיא אוקראינה העלה שוב את השיח סביב תרומת העם האוקראיני להשמדת יהודי אירופה במלחמת העולם השנייה. "יש להוקיע ולא לשבח את העם האוקראיני על חלקו הגדול והמשמעותי ברצח יהודי אוקראינה"

נאום זלנסקי גרר שיח על חלקה של אוקראינה בהשמדת יהודי אירופה
נאום זלנסקי לכנסת צילום: ערוץ כנסת

נאומו של נשיא אוקראינה בפני חברי הכנסת והשרים בישראל העלה שוב, ככל הנראה שלא בטובתו, את השיח סביב תרומת העם האוקראיני להשמדת יהודי אירופה במלחמת העולם השנייה.

אל מול הניסיונות האוקראינים להעלות על נס את חסידי אומות העולם האוקראינים ולשבח אותם, קובע נחרצות פרופ' גדעון גרייף, מומחה לחקר השואה, כי "יש להוקיע ולא לשבח את העם האוקראיני על חלקו הגדול והמשמעותי ברצח יהודי אוקראינה. אוקראינים היו גם במחנות ההשמדה פרט לאושוויץ. הם היו בטרבלינקה, בבלזן, במיידנק ובאחרים. היו שם כוחות עזר אוקראינים. יש על כך אלפי עדויות של ניצולי השואה".

כל המקומות שמוזכרים בימי הלחימה כלבוב, קייב ועוד, אדמתם רוויה בדם יהודים. עשרות אלפי יהודים הי"ד נרצחו רק בשתי הערים האלה. "יש להוקיע ולא לשבח את העם האוקראיני על חלקו הגדול והמשמעותי ברצח יהודי אוקראינה"

עוד מוסיף פרופ' גרייף ומזכיר בדבריו כי "מעבר לכך, באוקראינה עצמה האוקראינים עצמם סייעו באופן נלהב לגרמנים לבצע את הפתרון הסופי. כמיליון יהודי אוקראינה נטבחו באכזריות על ידי הגרמנים ועוזריהם האוקראינים, כך שאי אפשר לנקות את אוקראינה מאשמת השואה. כל המקומות שמוזכרים בימי הלחימה כלבוב, קייב ועוד, אדמתם רוויה בדם יהודים. עשרות אלפי יהודים נרצחו רק בשתי הערים האלה", הוא אומר ומזכיר עוד את 33,771 הנרצחים בבאבי יאר הי"ד בתוך יומיים בלבד בידי הגרמנים וחיל עזר אוקראינים. "האוקראינים רצחו טבחו ושדדו את היהודים עינו והשפילו אותם. הם לא יכולים לרחוץ בניקיון כפיהם".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי נאצים שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד