כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המדינה שכחה מהקורונה

"הגיע הזמן להתעורר ולייצר מתווה שיגן על האוכלוסייה המבוגרת"

לאור העלייה בתחלואה, והחשש מפני התפרצות בקרב האוכלוסייה המבוגרת, קוראת הד"ר גלית קאופמן להוסיף תקציבים וכוח אדם ולייצר מתווה שיאפשר להגן על בני ה-60+ מהקורונה.

"הגיע הזמן להתעורר ולייצר מתווה שיגן על האוכלוסייה המבוגרת"
קשיש צועד עם מסכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מגמת העלייה בתחלואת הקורונה נמשכת, וגובר החשש מפני התפרצות של הנגיף בקרב בני ה-60+ הנמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בתחלואה קשה.

מנכ"לית רשת "בית בלב" לדיור מוגן של קופ"ח מכבי, הד"ר גלית קאופמן, אמרה הבוקר(רביעי) בראיון לאולפן ynet כי בכל פעם שהתחלואה עולה - הדאגה גוברת, ובוודאי ביחס לאוכלוסייה בסיכון ולגילים מבוגרים.

הד"ר קאופמן הזהירה מפני עלייה גם בתחלואה הקשה, ואמרה "צריך עכשיו ליצור מתווה שיגן על האוכלוסייה המבוגרת שבסיכון. עדיין לא מוצו המאמצים, המשאבים והתקציבים שנועדו להגן על האוכלוסייה הזו".

"הבדידות והדיכאון הן שתיים מהמגפות הכי קשות לאוכלוסייה המבוגרת. הדבר הכי נורא זה לחזור אחורה - לסגרים, להתבודדות, לאיסור על משפחות לבקר. בעיניי זה גזר דין, ולכן זה בוודאי לא הפתרון. הפתרון זה לשים עמדות דיגום בכל מקום שמועד לפורענות, בוודאי במוסדות גריאטריים. צריך להציב שם עמדות דיגום ולוודא שמאומתים לא נכנסים".

בתשובה לשאלת המראיינת האם המדינה הפקירה את האוכלוסייה המבוגרת, ענתה הד"ר ואמרה כי "המדינה שכחה שיש קורונה, שכחה לגמרי". לדבריה גם קופות החולים זועקות על כך שלא מתקצבים אותן.

"אנחנו צריכים להיערך לגל נוסף או להמשך הגל הנוכחי, ונדרשים לכך תקציבים. קופות החולים מתגברות כוח אדם, מתמודדות עם החיסונים, עם אשפוזי בית, עם אלפי מאומתים שדורשים רפואה, סיעוד וכל מה שנדרש - ואף אחד לא נותן תקצוב לכך".

לסיום אמרה כי "לא מבינים שזה החוסן והכוח של מערכת הבריאות כולה. הגיע הזמן להתעורר ולחשב מסלול מחדש" כך הד"ר קאופמן.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד