י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עימות חריף בוועדה

מקלב: צרכים פוליטיים; סער: אלו אנשים נורמטיביים

עימות חריף בין ח"כ אורי מקלב לשר המשפטים סער שביקש להעביר הקלות למשתמשי הקאנביס. בעוד אנשי הרשימה המשותפת נעדרו ח"כ סעדי מהרשימה המשותפת הצטרף לח"כ מקלב והתנגד להצעה

מקלב: צרכים פוליטיים; סער: אלו אנשים נורמטיביים
ח"כ אורי מקלב צילום: דוברות הכנסת

עימות חריף בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בין ח"כ אורי מקלב מדגל התורה לשר המשפטים גדעון סער. שר המשפטים דרש לאשר תקנות אשר מקלות על עבריינים משתמשי סמים קלים ביניהם הקנאביס, מפחיתות את הקנס על שימוש שאינו הולם ומורידות את הרישום הפלילי כנגדם והופך את העבירה למנהלתית וקלה יותר.

בדיון התפתח עימות חריף בין שר המשפטים גדעון סער לח"כ אורי מקלב שאף הצביע כנגד התקנות יחד עם ח"כ סעדי מהרשימה המשותפת. "אתם מדברים פה על הרחבת השימוש וההסכמות למרות שכל הצוות המקצועי התריע כנגד השימוש בסמים אלו. לדברי אנשי הוועדה הבין משרדית ביטול האיסור הכללי יביא לעלייה בשימוש בסם, במיוחד בהתמכרויות לצעירים פיתוח שוק שחור ותאונות דרכים", ציטט ח"כ מקלב את דבריהם.

תקנות אלו מעבירות מסר של הפקרות והרחבת שימוש, זהו מסר פוליטי לצורכי בחירות, תקווה חדשה מנסה לרצות קבוצות אוכלוסייה כנגד כל חוות דעת משפטית, - בעוד אנחנו מחמירים עם פרסום הסגרות בוועדת הכלכלה ועדת החוקה פה תקל על משתמשי סמים.

שר המשפטים גדעון סער הגיב לדברי ח"כ אורי מקלב ואמר כי: "הקבוצות האלו הם אזרחים נורמטיביים, הקואליציה שלך קיבלה את מתווה ארדן לא שמעתי שיהדות התורה ראתה בזה משהו בעייתי ופרשתם מהקואליציה. האשים סער את ח"כ מקלב. שאתם רואים משהו שהוא נוגד את השקפתם עולמכם אתם יודעים לנצל את הכוח הפוליטי שלכם, אני מסרב לתייג קבוצות באוכלוסייה. המסר שלי שאנחנו מקיימים מה שהבטחנו".

ח"כ מקלב תהה - "אז מדוע הורדתם את סכום הקנס?" סער: "חשבנו שלא נכון לעשות שתי קטגוריות, ולא צריך להיות קנס גבוהה למשתמש בביתו…"

בסיום הדיון, הוועדה אישרה את התקנות למרות התנגדותם של חברי הכנסת אורי מקלב ואוסמה סעדי מהרשימה המשותפת. חברי סיעת רע"מ החברה בקואליציה נעדרו מההצבעה.

אורי מקלב גדעון סער קנאביס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד