כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אלפים הגיעו לחלוק כבוד אחרון

נרצחי הפיגוע הובאו למנוחות: "תעירו אותי מחלום הבלהות הזה"

שלושה מקורבנות הטבח בבאר שבע הובאו בזה אחר זה למנוחות, בהשתתפות אלפים. האלמן הטרי: "תמיד עזרת לכולם, אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו" | האח השכול: "הוא היה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו" | שרים הגיעו והותקפו

נרצחי הפיגוע הובאו למנוחות: "תעירו אותי מחלום הבלהות הזה"
הלוויתה של לורה יצחק הי"ד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יממה לאחר הפיגוע הנורא בבאר שבע, בזה אחר זה הובאו היום (רביעי) נרצחי הפיגוע למנוחות. את דרכם האחרונה ליוו אלפי ישראלים שבאו לחלוק כבוד ולהזדהות עם המשפחות האבלות.

לורה יצחק הי"ד, בת 43, הובאה למנוחות בבית העלמין בבאר שבע, כשהיא מותירה אחריה בעל ושלוש ילדות. "אני לא מעכלת שאת לא פה. איך ממשיכים?", אמרה בתה הבכורה בבכי.

"אני מודה לך על זה שחינכת אותי למי שאני היום, תודה על האהבה. לעולם לא אשכח אותך, בכל מקום שאלך תהיי בלב שלי", הוסיפה ובתה הנוספת המשיכה, "אם את פה או למעלה אני מבטיחה, אני בטוחה שאת נמצאת במקום טוב למעלה".

האלמן טל נשא גם הוא דברים הרגשים, "כל בוקר התאפרת בחיוך ושמחה כדי לקחת את הבנות לבית ספר. עם כל הקושי הכלכלי שלנו, הרמת את הבית. היית הבית עצמו".

"אספר עלייך בכל מקום, שכל העולם יידע מי את. לב טהור, יהודייה צדיקה שלי. אשת חיל מי ימצא, ואני מצאתי. תעירו אותי מחלום הבלהות הזה. יהלי שלא פה היא בת 6, לא ידענו אם להביא אותה".

גם הנרצח מנחם יחזקאל מנוחין הי"ד, בן 67 בהירצחו, הובא למנוחות בבאר שבע. אחיו יפתח ספד לו: "נרצחת על ידי בן עוולה בגלל היותך יהודי. עלינו מהודו והגענו לבאר שבע ב-1963 ומאז אנחנו פה".

האח סיפר, "גרנו במעברת באר שבע, ההורים חינכו אותנו על אהבת ארץ ישראל והמסורת היהודית. הוא היה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו. אימא שלנו הלכה מאיתנו לפני ארבע שנים ובקשתה האחרונה הייתה שנשמור עליך. אתמול לא הצלחנו לשמור עליך. נלקחת מאיתנו באכזריות".

במושב גילת הסמוך לעיר אופקים נקברה גם הנרצחת דוריס יחבס הי"ד, בת ה-49; "היית עמוד התווך, היית המקשרת של כל המשפחה. תמיד עזרת לכולם, אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו", ספד האלמן.

דינה אוזן, אחותה של הנרצחת בכתה את האבידה ואמרה: "אסון כבד נורא ואיום פקד אותנו. את לב ענק, כל יום בקשר עם אימא ואבא. דרוכה כל הזמן לסייע, במסירות לילדייך, הקשר החם הזה כבר לא יהיה. איך נשרוד בלעדייך אחותי היקרה? מבטיחה שנשמור לך על הילדים".

שרי הממשלה הגיעו להלוויות של שלושת הנרצחים כדי לייצג את הממשלה, והותקפו או שקטעו אותם בדבריהם. השר בר לב עורר זעם לאחר שבמהלך ההספד לדורית יחבס הבטיח שכוחות הביטחון יתפסו את המחבל, שכידוע חוסל בזירה ואינו בין החיים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיעה לקחת חלק בהלוויה של מנחם יחזקאל הי"ד, ובדרכה כמה מהמשתתפים קיללו אותה ואף קראו לעברה: "את יושבת בממשלה עם תומכי טרור". השר נחמן שי השתתף בהלוויתה של לורה הי"ד, וכמה מהמשתתפים קטעו את הספדו בקריאות גנאי.

בהמשך הערב יובא למנוחות הרב משה קרביצקי הי"ד, שייטמן בבית העלמין שבבאר שבע.

יהי זכרם ברוך וה' יקום דמם.

הפיגוע בבאר שבע הלוויה נרצחי הפיגוע לורה יצחק מנחם יחזקאל דורית יחבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד