י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אחרי 9 חודשים בתפקיד

נתניהו סירב לקבל עדכונים מבנט, המזכיר הצבאי נשלח ללשכתו

יו"ר האופוזיציה נתניהו מסרב להיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט מאז כינון ממשלה לפני תשעה חודשים וזאת למרות שהזכות מגיעה לו על פי חוק, הערב נחשף כי לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה שלח רה"מ בנט את המזכיר הצבאי שלו ללשכת נתניהו בכדי לעדכן אותו בהתפתחויות

נתניהו סירב לקבל עדכונים מבנט, המזכיר הצבאי נשלח ללשכתו
בנט ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסרב לקבל עדכונים מדיניים וביטחוניים מראש הממשלה נפתלי בנט, למרות הזכות הקבועה לו בחוק אולם בעיצומה של המלחמה באוקראינה ושיחות הגרעין עם איראן הגיע המזכיר הצבאי של בנט, אבי גיל אל לשכת נתניהו בכנסת ועדכן אותו בהתפתחויות. על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, הפגישה נערכה בתחילת החודש ומי שיזם אותה הוא ראש הממשלה בנט.

בתחילת השבוע פרסם העיתונאי שלום ירושלמי ב'זמן ישראל', כי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט מאז כינון ממשלה לפני תשעה חודשים. הדבר מונע ממנו אינפורמציה מיד ראשונה, שמגיעה לו על פי חוק.

אין ראש אופוזיציה שלא הגיע לראש הממשלה כדי לקבל עדכון מדיני-ביטחוני ברמה השוטפת. במדינה שבה המתח הביטחוני גבוה, המידע הרגיש עשוי גם להכתיב את התגובות של האופוזיציה בשעת משבר. מדובר באחריות לאומית שחורגת מיחסי ראש ממשלה ויו"ר אופוזיציה.

בדיקת זמן ישראל מעלה כי נתניהו מקבל עדכונים מהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל, ומגורמים ביטחוניים שונים – אבל לא מבנט עצמו, ירושלמי לא חשף את הסיבה לדבר אולם כאמור הערב מפרסמת דפנה ליאל כי הסירוב מגיע מצידו של נתניהו

בסביבה של נתניהו חוששים שבנט טומן לנתניהו מלכודת, וכי הוא ינצל מפגשים כאלה כדי להציג תמונת ניצחון על ראש האופוזיציה, "אף פעם לא הגיעה הזמנה רשמית מבנט, וגם אם הייתה מגיעה הזמנה כזו הייתי אומר לנתניהו לא להיענות לה", אמר ל'זמן ישראל' מקורב לנתניהו. "אי אפשר להאמין לאף מילה של בנט. הוא יטעה את נתניהו ולא ימסור לו את מה שצריך. הוא ישפיל אותו ויעשה מזה תמונת ניצחון, כאילו שנתניהו עולה אליו לרגל. אני לא היחידי שחושב כך אצלנו".

נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד