ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
גילו הבנה לגודל האירוע

ותודה למשטרה על כבוד התורה // שימי גשייד

אחרי ההלוויה הענקית שכמותה לא ראינו עדיין, חשוב לומר תודה דווקא למשטרה. היא הצליחה להוכיח שהיא יודעת לפעול ברגישות, כאשר אין ספק שבזכותה זכינו, כולנו, לחלוק כבוד אחרון לשר התורה

ותודה למשטרה על כבוד התורה // שימי גשייד
שוטרים סביב מיטת הגר"ח זצ"ל צילום: דוד כהן, פלאש 90

העם היהודי נפרד השבוע בכאב מאחד מגדולי מנהיגיו. פטירתו הפתאומית של שר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי זי"ע, החסירה פעימה מליבם של המוני ישראל, מכל החוגים והעדות, שראו בו את מנהיגו של דור. אותם רבים מאד שזכו לראותו ולחוש במוחש כיצד כל רגע היה יקר לו, או הרבים האחרים שחסו על זמנו שנוצל כולו ללימוד ועל כן לא באו למעונו – חשו צורך אמיתי ללוות את מנהיג הדור בדרכו האחרונה, ולחלוק כבוד אחרון למי שסימל את התורה בעצמה.

ועל ההמון הזה, שזכה לחלוק כבוד אחרון לגדול הדור, בהלוויה ענקית שכמותה טרם נראתה בישראל – מוטלת החובה להביע תודה דווקא לגוף שעד כה לא זכה לאהדה רבה בציבור החרדי. ומדובר, כפי שבוודאי חשתם, במשטרת ישראל.

אין זה סוד כי פטירתו הפתאומית של מרן זי"ע, בערב שבת, יצרה קושי עצום וגרמה ללבטים רבים. במשך כל שעות השבת ומוצ"ש לא היה ידוע מתי תהיה הלוויה, והדבר בא לידי ביטוי בנחשולי אדם שזרמו מאז צאת השבת לעבר העיר בני ברק. אך בתוך ההמון הזה, לא חסרו הורים שנאכלו מדאגה לגבי ילדיהם, כשהארועים ההמוניים האחרונים, הלווית הגר"ש וואזנר זצ"ל ול"ג בעומר האחרון במירון, לא תרמו לשלוות רוחם.

וכאן, מגיעה ללא ספק מילה של תודה למשטרת ישראל.

המשטרה הצליחה להיערך היטב למרות הזמן הקצר, כאשר ההיערכות הזו הושגה לאחר שבפיקוד הבכיר של המשטרה גילו הבנה הן לגבי גודל הארוע, אך בעיקר לגבי מידת חשיבותו בעיני כל מי שישתתף בו. מסיבה זו נראו בזירה בכירי המשטרה, בכל הדרגות, שיצאו בעצמם לשטח במטרה לעשות הכל בכדי שהארוע יתנהל על הצד הטוב ויסתיים ללא כל תקלות, ובמילים אחרות: בכדי שכל אלו שבאו לחלוק כבוד אחרון לגדול הדור, יחזרו לבתיהם בשלום.

לא היה זה קל, הן בשל טווח השעות הקצר, ובעיקר בשל אי האמון שהיה קיים בציבור כלפי המשטרה. אך במשטרה עשו את הלא יאומן, והסדר המופתי ניכר בכל רובד. טבעת השוטרים שהקיפה בנחישות – אך בכבוד – את המיטה, המוני השוטרים שהתפרסו ברחובות והכווינו את התנועה האנושית העצומה, הגדודים שדאגו לתחום את השטחים אליהם אסור היה להיכנס מחשש לסכנה, כל אלו הביאו לכך שהמבצע המוצלח התנהל על מי מנוחות, והוא הסתיים אכן בהצלחה מרשימה.

לא רבים יודעים, אך בזירה נכחו לאורך כל הארוע כל בכירי המשטרה, החל מהמפכ"ל קובי שבתאי, סמפכ"ל המשטרה דוד ביתן, רב המשטרה רמי ברכיהו, מפקדי המחוז והמרחב, שהתייצבו כולם כשהם חדורי תחושת שליחות. ואכן, ההתייצבות הזו, ובעיקר הנחישות לעשות הכל בכדי שמסע הלוויה יתנהל ללא כל תקלה, הצליחו בס"ד למעלה מן המשוער. בזכותם, זכו כל אלו שיצאו ללוויה, להגיע ולהשתתף בהלוויתו של שר התורה, ולחזור לבתיהם בשלום.

מן הראוי גם להביע הערכה לציבור, שהפגין בגרות ובשלות, והוא הוכיח כי הוא יודע לציית להוראות מתוך ידיעה שהנחיות אלו נכתבו בדם. כך, התנהל לו מסע הלוויה שבו נטלו חלק מאות אלפים מישראל, שהתנקזו כולם לאיזור צפוף בעיר שנחשבת לצפופה ביותר, ובכל זאת הוא התנהל בסדר מופתי והסתיים ללא כל נפגעים, בס"ד.

בשורה התחתונה, אין ספק כי בזכותה של המשטרה זכינו לחלוק כבוד לתורה, וללוות באופן המכובד ביותר את שר התורה בדרכו האחרונה. אך בשולי הלוויה, כדאי שנפנים למענינו, כי בסופו של דבר המערכת המשטרתית היא שאמונה על שלום הציבור, וכי כפי שהוכח כעת כך כדאי לדעת גם להבא, בכל ארוע המוני אחר, שככל שנשתף פעולה ונציית להוראות ולהנחיות - כך נזכה להציל חיים ונפשות מישראל, פשוטו כמשמעו.

הכותב הינו יו"ר ארגון 'חברים' ומנכ"ל ארגון 'רחשי לב'.

שימי גשייד הרב חיים קנייבסקי הרב קנייבסקי הלוויה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד