ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"מפני איומים כימיים וגרעיניים"

נאט"ו פורסת כוחות נוספים, ונשבעת להגן על אוקראינה

מנהיגי נאט"ו יסכמו היום על פריסת כוחות נוספים כדי לחזק את ההגנה סביב המדינות שחולקות גבול עם רוסיה, בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה; "סין מספקת תמיכה פוליטית לרוסיה בשקרים בוטים"

נאט"ו פורסת כוחות נוספים, ונשבעת להגן על אוקראינה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מנהיגי אירופה מקיימים היום (חמישי) בבריסל פגישה על פריסת כוחות בבולגריה, הונגריה , רומניה וסלובקיה, כך אמר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג. "אני מצפה שהמנהיגים יסכימו לחזק את מעמדה של נאט"ו בכל התחומים בחלק המזרחי של הברית ביבשה, באוויר ובים", אמר סטולטנברג.

מנהיג נאט"ו גם נשבע לספק תמיכה נוספת לאוקראינה כדי להתמודד עם איומים כימיים וגרעיניים בזמן שהיא נלחמת בכוחות הברבריים הפולשים של רוסיה. "אני מצפה שבעלי ברית יסכימו לספק תמיכה נוספת, כולל סיוע באבטחת סייבר, כמו גם ציוד שיעזור לאוקראינה להגן על עצמה מפני איומים כימיים, ביולוגיים, רדיולוגיים וגרעיניים", אמר סטולטנברג.

עוד אמר: "סין סיפקה לרוסיה תמיכה פוליטית, כולל הפצת שקרים בוטים ומידע מוטעה, אמר ראש נאט"ו, "אני מצפה שהמנהיגים יפנו לסין וידרשו להתנהל באחריות כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, להימנע מלתמוך במאמץ המלחמתי של רוסיה, ולהצטרף לשאר העולם בקריאה לסיום מיידי של המלחמה הזו".

סין, שלא גינתה את הפלישה של רוסיה וביקרה את הסנקציות המערביות על רוסיה, הגנה על מוסקבה ביום רביעי, וכינתה את רוסיה "חברה חשובה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר בשבוע שעבר את מקבילו הסיני שי ג'ינפינג שיהיו "השלכות" אם בייג'ין תספק תמיכה לרוסיה במהלך פלישתה לאוקראינה.

נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד