כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיוני הוועדה התחדשו | חי

סגן מפקד המחוז: "לסגור את מירון לשנתיים - ולהרוס"

סגן מפקד מחוז צפון מעיד הבוקר בוועדת החקירה לאסון במירון, במסגרת הדיון הראשון לאחר פטירתה של השופטת נאור ז"ל | היו"ר הנכנסת: "נעשה כמיטב יכולתנו למלא את התפקיד שהטילה עלינו הממשלה, לבדוק את הסיבות להתרחשות האסון תוך ניסיון לתרום למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד"

סגן מפקד המחוז: "לסגור את מירון לשנתיים - ולהרוס"
תנ"צ שוקי תחאוכה צילום: ועדת החקירה

דיוני ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון התחדשו הבוקר (חמישי) - לראשונה בראשותה של השופטת בדימוס דבורה ברלינר. ברלינר מונתה ע"י נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בתום ימי השבעה על פטירת יושבת ראש הוועדה, הנשיאה (בדימוס) נאור ע"ה.

תנ"צ שוקי תחאוכה, סגן מפקד מחוז הצפון, היה הראשון להעיד בפני ועדת החקירה. תחאוכה אמר לחברי הוועדה כי יש להרוס את כל המבנים המוצבים בהר לבנות את המתחם מחדש. "מה שצריך להיות, זה אומץ מנהיגותי של המדינה - לסגור את מירון לשנתיים, להרוס את כל המבנים פרט לציון ולבנות מסביב רחבה גדולה", אמר תחאוכה.

סגן מפקד המחוז התייחס לאפשרות של הגבלת המשתתפים במהלך ההילולה. "הר מירון פתוח לכל עמך ישראל", אמר, "לנו אין אפשרות לסגור את ההר".

באשר לטענה כי היה קצר בקשר בין השוטרים אמר:" אני לא מכיר את זה אבל ייתכן שזה יכול לקרות. לא לכל שוטר יש מכשיר קשר. אני מניח שבכל אירוע שיש בו עשרות אלפי שנים יכול להיות  שהשוטרים לא ישמעו תמיד את הקשר. יחד עם זאת אמר תחאוכה כי לדבר אין קשר להתחרשות האסון. "להתעמת עם אנשים בניסיון להגביל את הקהל יותר מסוכן", הוסיף סגן מפקד המחוז.

בתוך כך, יו"ר הוועדה השופטת דבורה ברלינר, נאמה עם חידוש דיוני ועדת החקירה. "אנחנו מחדשים היום את שמיעת העדויות כחלק מחקירת אסון הר מירון", אמרה ברלינר, "אני רואה לעצמי חובה לפתוח במילים ספורות לזכרה של יושבת ראש הוועדה, כבוד הנשיאה מרים נאור ז"ל, שהייתה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אשר עזבה אותנו באופן מצער ומפתיע לפני כחודשיים".

לדברי היו"ר, "כאשר התרחש אסון מירון, הנשיאה נאור הייתה כבר בפנסיה ונהנתה ממנעמי הפרישה לאחר קרוב לארבעים שנות שפיטה, והיא בוודאי הרוויחה את זה ביושר. עם זאת, היא לא היססה להתגייס למשימה שאליה נקראה, ואותה הגדירה כ'גיוס מילואים"'. הכרתי את הנשיאה נאור היטב. הלכנו במסלולים מקבילים לאורך שנים רבות ונפגשנו בצמתים מרכזיים. מירה הייתה סמל לכל הטוב והראוי: ערכית, מוסרית, ישרה, חכמה וחרוצה בצורה שלא תיאמן".

"בשבועות שחלפו מאז שנכנסתי לתפקיד למדתי לדעת כמה היא כאבה את כאב המשפחות שנפגעו, ועד כמה הייתה נחושה בדעתה לעשות את המרב כדי שאסון כזה לא יתרחש פעם נוספת", הוסיפה ברלינר. "בחודש נובמבר הגישה הוועדה את המלצות הביניים, העוסקות, רובן ככולן, בהיערכות בטוחה להילולה הקרבה ובאה. בל"ג בעומר הקרוב יתכנסו שוב מאמינים רבים במירון, ולצד ההילולה, נכבד את זכרם של ארבעים וחמישה הקורבנות ונשתתף באבלן של המשפחות"

ברלינר סיימה את דבריה: "בחרדת קודש אני נכנסת לתפקידי כיושבת ראש הוועדה. יחד עם חברי הוועדה, נעשה כמיטב יכולתנו למלא את התפקיד שהטילה עלינו הממשלה, לבדוק את הסיבות להתרחשות האסון תוך ניסיון לתרום למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד. תנחומיי למשפחות, ואיחולי להחלמה מהירה לכל מי שעדיין מתמודדים, בגוף ובנפש, עם תוצאות האסון".

ועדת חקירה ממלכתית אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד