י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ולמלשינים על תהי תקווה

ארה"ב מציעה כמיליון דולר לדיווח על 'הפרות זכויות' של ישראל

מענק מיוחד שמציעה ארצות הברית למי שיביא מידע (ילשין) על ישראל בנוגע לגדה המערבית, מעלה חששות לפוטנציאל של ניצול לרעה של ארגונים לפעול נגד ישראל באמצעות BDS ובתי דין למשפט בינלאומי

ארה"ב מציעה כמיליון דולר לדיווח על 'הפרות זכויות' של ישראל
חיילים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

משרד החוץ האמריקאי הציע מענק של כמיליון דולר עבור פרויקטים הכוללים דיווח על הפרות זכויות אדם על ידי ישראל, מה שמעורר דאגה לגבי פוטנציאל התעללות מצד ארגונים המבקשים חרם, סנקציות ובתי דין למשפט בינלאומי נגד ישראל.

הלשכה לדמוקרטיה, זכויות אדם ועבודה (DRL) הכריזה בחודש שעבר על "תחרות פתוחה לפרויקטים המחזקים אחריות וזכויות אדם בישראל ובגדה המערבית ובעזה", שנחשבה לראשונים מסוגו מוושינגטון. כך דווח ה-Jerusalem post. על פי הדיווח, "ההצעות נועדו לאסוף, לאחסן ולתחזק תיעוד של זכויות אדם כדי לתמוך בצדק ובאחריות ובמאמצי הסברה בראשות החברה האזרחית, שעשויים לכלול תיעוד של הפרות במגזר המשפטי או הביטחוני וזכויות דיור, קרקע וקניין".

עוד נאמר, כי "מרכז DRL יעדיף פרויקטים בהובלת ארגונים מקומיים בעלי יכולת מוכחת ליישם תוכניות בישראל, בגדה המערבית ובעזה". חוקי התחרות קובעים כי בקשות אינן יכולות "לשקף כל סוג של תמיכה לכל חבר, שותף או נציג של ארגון טרור ייעודי". גם פרויקטים שיועילו ישירות לצבאות זרים או לקבוצות חצי-צבאיות לא ייחשבו. על המועמדים לעבור בדיקה כדי לבדוק את הסיכון שהמימון יעבור לטרוריסטים או לתומכיהם, כך נכתב באתר מחלקת המדינה.

פרופ' ג'רלד שטיינברג, העוקב אחר מימון לארגונים לא ממשלתיים העוסקים בנושאים הקשורים לישראל, אמר ל-Jerusalem post, כי הוא מעולם לא ראה הודעת מימון מסוג זה בארה"ב. "מימון של ארה"ב בדרך כלל לא נועד לארגונים לא ממשלתיים פוליטיים, אלה תחת הכותרות של זכויות אדם", אמר.

שטיינברג כתב מכתב למזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, ואמר כי פרויקטים של ארגונים לא ממשלתיים מהסוג המתואר "מנוצלים לקמפיינים המכוונים נגד ישראל, אנו קוראים למחלקת המדינה לשקול מחדש את התוכנית הזאת.

ישראל פלסטינים הגדה המערבית BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד