כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסיבה למשבר של פוטין

הצבא הרוסי איבד כ-40,000 חיילים בלחימה באוקראינה

על פי ההערכות, כ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי מאז פלישת אוקראינה לפני ארבעה שבועות, נאט"ו הכריזה שהמספר הגבוה הביא להשפעה גדולה על המורל של כוחות הנשיא ולדימיר פוטין

הצבא הרוסי איבד כ-40,000 חיילים בלחימה באוקראינה
שבויים רוסים צילום: צבא אוקראינה

עשרות אלפי חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי בארבעה שבועות בלבד, מאז כשלון הפלישה של פוטין בתוככי אוקראינה, מורל החיילים נפגע קשות.

על פי ההערכות, כ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי מאז פלישת אוקראינה לפני ארבעה שבועות, נאט"ו הכריזה שהמספר הגבוה הביא להשפעה גדולה על המורל של כוחות הנשיא ולדימיר פוטין. גורם רשמי בנאט"ו אמר אתמול (רביעי) כי מספר הרוסים שנהרגו נע בין 7,000 ל-15,000.

לעומת זאת, היום דווח ב'דיילי מייל', כי שקלול חדש של מספר הפצועים והשבויים מביא את הנתון המדהים לפיו בין 30,000 ל-40,000 חיילים רוסים הוצאו מהמערכה הצבאית. כמה מומחים צבאיים מאמינים שהמשימה של רוסיה לא תהיה בת קיימא אם האבדות יטפסו ל-30% מכוחה, כ-60,000 איש. זעמו של פוטין גובר כאשר כוחותיו ממשיכים לעמוד קילומטרים מקייב, חרקוב וצ'רניהיב. בדרום הם כן השיגו הצלחה אם כי במחיר 'נורא'.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הודה שהיקף הסנקציות המערביות הדהים את הקרמלין. "כשהמערב הקפיא את עתודות הבנק המרכזי, אף אחד שחזה אילו סנקציות יעביר המערב לא יכול היה לדמיין זאת", אמר לסטודנטים באוניברסיטה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין סרגיי לברוב נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד