כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
למרות הצפי להתפרצות נוספת

שר הבריאות על אפשרות הטלת סגרים בחג הפסח

לצד העלייה הנוכחית בתחלואה, גורמי מקצוע מעריכים כי לקראת הפסח 1.5 מיליון ישראלים יצאו לחו"ל ובחזרתם תורגש עלייה נוספת. במשרד הבריאות נערכים לתקופת "בין הגלים", אך דורשים להאריך את חובת עטיית המסכות ויוצאים לקמפיין הסברתי לעידוד החיסון בקרב האוכלוסיות שבסיכון

שר הבריאות על אפשרות הטלת סגרים בחג הפסח
משטרת התנועה אוכפת את הסגר צילום: דוברות המשטרה

לקראת חג הפסח צפויים לצאת לחו"ל כ-1.5 מיליון ישראלים, ועל פי הערכות, כשישובו לישראל תורגש עלייה נוספת בתחלואה. אך למרות זאת, מסתמן כי לא יוטלו מגבלות בניסיון למנוע יציאה לחו"ל ולא יוגדרו "מדינות אדומות" חדשות. שר הבריאות הורביץ אמר אתמול (רביעי) בראיון לגל"צ כי יש לגלות זהירות ואחריות, אך הדגיש ואמר "לא נגביל או נאסור על ליל הסדר".

עד לפני כשבועיים הגל החמישי היה במגמת דעיכה מתמשכת, ובמשרד הבריאות תכננו להיכנס בשבוע הבא לתקופת "בין הגלים" שמשמעותה צמצום זמני בכוח אדם ותחילת היערכות לגל הבא. אך לעומת זאת, משרד החינוך הודיע היום כי לאור עליית התחלואה תימשך העסקתם של 3,200 נאמני הקורונה בבתי הספר למשך חודש נוסף.

במשרד הבריאות אומרים כי הארכת הצו המחייב עטיית מסיכות בחללים סגורים תלווה בקמפיין הסברתי נרחב, מאחר והציבור מזלזל בחובה זו באופן גורף והתוצאות נראות במיידית בנתוני התחלואה. דגש נוסף יינתן בקמפיין ההסברתי של משרד הבריאות על חיסון האוכלוסייה המבוגרת והנמצאים בקבוצות סיכון, וזאת לאור הנתונים המצביעים על כך שבבתי אבות ובדיור מוגן שיעור המתחסנים נמוך.

דו"ח אמ"ן שמתפרסם הבוקר שם דגש על שלושה גורמים עיקריים להתפרצות הנוכחית: וריאנט הBA2 שהינו מדבק ב30% יותר מהאומיקרון והוא הזן הדומיננטי כעת בהדבקות בישראל, דעיכת רמת החיסוניות מפני הדבקה יחד עם הסרת ההגבלות, זלזול הציבור בהנחיות והאירועים ההמוניים כדוגמת מסיבות הפורים.

 

קורונה פסח משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד