כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"שמאלנים תכירו"

מבוכה: יאיר נתניהו תקף - אביו התגאה שגנז

בנו של ראש הממשלה לשעבר צייץ בחשבון הטוויטר שלו על השימוע שנערך בקונגרס של ארצות הברית למועמדת לשיפוט בבית המשפט העליון האמריקאי, ותקף על כך שזה לא קיים בישראל: "בישראל שופטים לעליון נבחרים בוועדה אפלה, ללא פרוטוקול". אלא שבראיון שהעניק אביו בעבר - הוא התגאה שהוא גנז את הצעה דומה למה שמתרחש באמריקה

מבוכה: יאיר נתניהו תקף - אביו התגאה שגנז
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקונגרס בארצות הברית, בית הנבחרים האמריקאי, נערך לפני כמה ימים שימוע למועמדת לבית המשפט העליון, כנהוג בשיטת הממשל שם.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה הנוכחי, דיווח על כך בטוויטר וציין שהשימוע אף הועבר בשידור חי בטלוויזיה. הוא תקף את העובדה שהשיטה בישראל אינה כזו.

"שמאלנים תכירו- ככה נראית דמוקרטיה", עקץ נתניהו ג'וניור, הנחשב למשפיע דעת קהל בקרב תומכיו של אביו. "כעת משודר בשידור חי בטלוויזיות באמריקה השימוע בקונגרס של המועמדת לשופטת בבית המשפט העליון האמריקני".

הוא הבהיר עד כמה זו אמורה להיות לשיטתו הנורמה, "נציגי העם- חברי הקונגרס (מקביל לחברי כנסת אצלנו) שואלים אותה שאלות קשות על עברה, על הדעות שלה ועל פסקי דין שלה. הכול בשידור חי בטלוויזיה."

"בישראל שופטים לעליון נבחרים בוועדה אפלה, ללא פרוטוקול. רוב חברי הוועדה הם שופטים מכנים וחברי לשכת עורכי הדין, ולא נבחרי הציבור. ככה בעצם השופטים ממשיכים לשכפל את עצמם, ללא קשר לרצון העם." כתב.

אלא שעיתונאי גלובס, אבישי גרינצייג, הגיב היום (חמישי) לציוצו של יאיר, והזכיר כי לא אחר מאשר אביו, ראש הממשלה דאז, גנז הצעה לערוך שימוע לשפוטים ואף הרבה לעשות והתגאה על כך בראיון טלוויזיוני.

בראיון שנערך לפני קצת פחות מעשר שנים לערוץ הכנסת, אמר נתניהו, "היו הצעות להגביל או לקצץ את כוחו של בית המשפט העליון, שזה אחד מנדבכי הדמוקרטיה שלנו. מנעתי את כולן. את כולן".

"חוק להביא לשימוע שופטים בוועדות הכנסת? גנזתי. חוק לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים? גנזתי".

יאיר נתניהו שימוע בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד