י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"הסר חסינות"

לפיד תקף את הקיצונים; בן גביר מאיים בתביעה

בנאום שנשא באוניברסיטת רייכמן תקף שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד את חבר הכנסת איתר בן גביר: "אנשים שרוצים להרוס כל מה שקדוש לנו" | בן גביר הגיב: "אם אתה עומד מאחורי הדברים, הולך להיות משפט מעניין"

לפיד תקף את הקיצונים; בן גביר מאיים בתביעה
איתמר בן גביר/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/מאיר וקנין, פלאש 90

בנאום סיכום שנה מאז מערכת הבחירות האחרונה, סיכם שר החוץ יאיר לפיד את התקופה מאז הקמת הממשלה תוך שהוא מנצל את ההזדמנות בנאום שעניינו "יום הדמוקרטיה באוניברסיטת רייכמן" לתקוף את הקיצונים שהוא מכוון לאיתמר בן גביר.

"בדיוק היום לפני שנה קמנו בבוקר לתוצאות האמת של הבחירות לכנסת. כולם הסבירו שהולכים לעוד מערכת בחירות. לא תהיה ממשלה. "לאף אחד אין 61", "בנט לא יישב עם לפיד", "סער לא יישב עם הערבים". אין סיכוי".

"הדבר שהקיצונים הכי אוהבים, זה את הקיצונים של הצד השני. כי הם נותנים סיבה לקיומם. הם מנסים לגרום לנו לחשוב שבצד השני לא עומדים אנשים שחושבים אחרת מאתנו, אלא אנשים שרוצים להרוס כל מה שקדוש לנו", תקף, כשהוא מכוון לבן גביר.

על האסטרטגיה של מפלגתו כמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, "רוב מוחלט של אזרחי ישראל מאמין בחיים משותפים. הוא לא מאמין שהשמאלנים בוגדים, והוא לא מאמין שהימנים פשיסטים, והוא מבין שהמרכז מציע דמוקרטיה שהיא לא קטטה, אלא מערכת הפעלה".

לפיד סיכם את השיעור שלו על הדמוקרטיה: "אם תשבו בחוץ ותודיעו שאתם לא מרוצים, לעולם לא תכשלו. אם אתם רוצים לשנות משהו בעולם, תצטרכו להגיע לפשרות. התוצאה לא תהיה מושלמת, אבל לפחות תהיה תוצאה".

חבר הכנסת איתמר בן גיבר מיהר להגיב לדברי לפיד, באיום בתביעה: "יאיר, בא נראה אותך מסיר את החסינות. אם אתה עומד מאחורי הדברים, הולך להיות משפט מעניין, נראה אותך גיבור גדול עומד מאחורי הדברים שלך ומוכיח אותם".

ח"כ בן גביר הוסיף: "רק לדמיין מה יקרה אם לפיד, השר הכי מעופף במדינה יהיה ראש ממשלה, גורם לחלחלה. לפיד שותפם הנאמן של התנועה האסלאמית בקואליציה מעז להטיל דופי בפיתוח ההתיישבות בארץ וקורא לזה משיחיות ומצד שני תומך במכירה של הנגב למנסור עבאס בלי בושה".

יאיר לפיד איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד