ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
קשר צפוף עם אלקין

היועץ הבכיר של זלנסקי: "אנחנו צריכים פגסוס מישראל"

"אמרנו בצורה ברורה שאנחנו צריכים כיפת ברזל ונשק אחר. ולגבי תוכנית פגסוס - אנחנו לא קיבלנו אותה עד עכשיו מישראל ואני יודע שאנחנו צריכים אותה", כך אומר יועץ בכיר לנשיא זלנסקי בשיחה מהבונקר בקייב

היועץ הבכיר של זלנסקי: "אנחנו צריכים פגסוס מישראל"
ולודימיר זלנסקי/נפתלי בנט צילום: חשבון הנשיא/יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי ברק רביד מאתר 'וואלה' שוחח בשיחת זום מלשכת הנשיא בקייב עם ראש הסגל של נשיא אוקראינה אנדריי ירמאק, שהודה על המעורבות של ראש הממשלה נפתלי בנט במאמצי התיווך, אך הבהיר כי ממשלתו מצפה לתמיכה הרבה יותר גדולה מצד ישראל ולאספקת נשק וטכנולוגיות סייבר כמו תוכנת הריגול "פגסוס".

"אני יכול לאשר שאנחנו מצפים לתמיכה הרבה יותר גדולה מישראל בכל הנוגע לסיוע צבאי וטכנולוגי", הוא אמר. "אנחנו מקווים שזה לא היה לשווא - במיוחד אחרי נאום זלנסקי בכנסת. אנחנו מקווים שסיוע כזה יגיע. אמרנו בצורה ברורה שאנחנו צריכים כיפת ברזל ונשק אחר. ולגבי תוכנית פגסוס - אנחנו לא קיבלנו אותה עד עכשיו מישראל ואני יודע שאנחנו צריכים אותה".

עוד סיפר ירמאק, שעומד בראש המנהל הנשיאותי באוקראינה ונחשב למקורב ביותר לזלנסקי, כי במקביל לשיחות בין זלנסקי לבנט הוא מדבר אחת לכמה ימים עם השר זאב אלקין ועם היועץ לביטחון לאומי איל חולתא לגבי מאמצי התיווך. הוא ציין כי גם בנט וגם יועציו מעורים בצורה עמוקה בהתפתחויות באוקראינה.

בנוגע לשיחות מול הרוסים אמר: "אני רוצה להדגיש, וזה דבר שכולם צריכים להבין - יש פשרות שאוקראינה לא מוכנה לעשות לעולם. אלה פשרות שקשורות לעצמאות שלנו, לשלמות הטריטוריאלית שלנו ולריבונות שלנו. זה משהו שראש הממשלה בנט יודע. אני מקווה ובטוח שהתיווך שלו יצליח".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד