ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"באהבה גדולה"

מכתב ניחומים של בנט למשפ' הגר"ח: "אוד מוצל מאש"

"שקדנותו העצומה, הפשטות והענווה שליוותה אותו היוו עבור כל מי שסבב אותו ופגש בו השראה ומודל לחיקוי", כך כותב ראש הממשלה בנט במכתב תנחומים ששיגר היום לבית משפחת הגר"ח זצ"ל

מכתב ניחומים של בנט למשפ' הגר"ח: "אוד מוצל מאש"
בנט במעונו של הגר"ח צילום: Yaacov Cohen/Flash90

ראש הממשלה שיגר היום (חמישי) באמצעות אחד מיועציו מכתב ניחומים לבני משפחת שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, בו הוא סופד שוב לשר התורה על היגיעה בתורה והפשטות בה הוא חי, וכיצד החייה את התורה מחדש בארץ הקודש.

"אני רוצה לנחם אתכם בשעת אבלכם על מוצו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי", פותח ראש הממשלה את מכתבו, "הרב היה דמות מופת עבוד כלל העם, עבוד אלה שנמנו על תלמידיו ועבור הציבור הרחב. שקדנותו העצומה, הפשטות והענווה שליוותה אותו היוו עבור כל מי שסבב אותו ופגש בו השראה ומודל לחיקוי".

עוד כתב ראש הממשלה נפתלי בנט: "חרף גדולתו בתורה הוא קיבל במאור עיניים ובלב פתוח כל אדם שבג לבקש את ברכתו". בנט מציין כי "ראיתי זאת בעיניי כשזכיתי לבקר בביתו כשר החינוך".

"הכבוד הגדול שזכה לו, במהלך חייו ולאחר מותו, מעידים כאלף עדים על הציבור הרחב שראו בו את שר התורה וגדול הדור", מוסיף ראש הממשלה, "שמו ייזכר בשרשרת הדורות של גדולי הרוח של העם היהודי".

את מכתבו מסיים בנט: "הרב קנייבסקי זכה להיות מדור הרבנים שהקימו מחדש בארץ ישראל, כאור מוצל מאש, את עולם התורה שנחרב באירופה בשואה. דמותו הייחודית תחסר לעם היהודי כולו". הוא הוסיף בכתב ידו, "מן השמים תנוחמו באהבה גדולה".

הרב חיים קנייבסקי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד