ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מטוסי F-15 ימכרו?

אחרי הפסגה: התיווך הישראלי בין מצרים לוושינגטון

בכירים במערכת הביטחון מספרים כי ישראל פועלת כדי לאשר את עסקת המטוסים האמריקנים למצרים, זאת בצל הפסגה השבוע. הנימוק שהועבר לבית הלבן: עדיף שהצבא המצרי יצטייד במערכות נשק אמריקניות ולא במערכות נשק מרוסיה ומסין

אחרי הפסגה: התיווך הישראלי בין מצרים לוושינגטון
הפגישה המשולשת במצרים צילום: פייסבוק לשכת נשיא מצרים

ישראל פועלת על מנת לשכנע את ארצות הברית לקיים עסקת מכירת מטוסי F-15 עם מצרים, זאת בצל קיום הפסגה בתחילת השבוע בין נפתלי בנט, לנשיא מצרים עבד אל פתאח א סיסי ויורש העצר האמירתי, מוחמד בן זאיד. כך דווח ב'וואלה'.

בכירים במערכת הביטחון אמרו כי עסקת ה-F-15 עלתה בשנה האחרונה, כשמצרים החלה לבחון מחדש עסקה אחרת שהיא חתמה עם רוסיה בשנת 2018 לרכישת מטוסי קרב מתקדמים מדגם Su-35.

בכירים במערכת הביטחון שביקרו בשבועות האחרונים בוושינגטון אמרו לבכירי הבית הלבן כי עדיף גם לארצות הברית וגם לישראל שהצבא המצרי יצטייד במערכות נשק אמריקניות ולא במערכות נשק מרוסיה ומסין.

בכיר במערכת הביטחון אמר לוואלה! כי ישראל מודאגת כבר זמן רב מהמתיחות ביחסים בין ארצות הברית לבין מצרים וסבורה שחיזוק ושיפור היחסים בין שתי המדינות האלה הוא אינטרס ישראלי.

בשבוע שעבר אמר המפקד היוצא של פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל פרנק מקנזי, בשימוע בוועדת השירותים המזויינים של הסנאט, כי הממשל מתכנן לאשר את מכירת מטוסי ה-F-15 המתקדמים למצרים. הוא הוסיף כי העסקה הייתה בדיונים תקופה ארוכה.

מכירת מטוסים מצרים מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד