י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היעד הבא?

רוסיה מזהירה כי תרסק את פולין, אם תנסה להתערב במלחמה

לאחר שזו הציעה לשלוח כוחות 'שמירת השלום' של האו"ם לאוקראינה, רוסיה מאיימת על פולין שהיא "תתרסק" אם תנסה להתערב במלחמתה באוקראינה | שופרי הקרמלין בטלוויזיה הממלכתית אמרו שוורשה הבירה תתפורר "אחרי 2 שניות" | מומחים: "יש להתייחס לאיומים ברצינות"

רוסיה מזהירה כי תרסק את פולין, אם תנסה להתערב במלחמה
נשיא פולין/נשיא רוסיה צילום: יוסי זליגר/הדס פרוש, פלאש 90

רוסיה מזהירה כי היא "תרסק" את פולין אם זו תנסה להתערב במלחמת אוקראינה, לאחר שוורשה הציעה לשלוח כוחות שמירת השלום של האו"ם.

בהודעה מטרידה אמר סגן יו"ר הפרלמנט הרוסי, ולדימיר שאמנוב: "הגיע הזמן שההנהגה של המדינה תגיד ספציפית שיש גבולות". שאמנוב, לשעבר מפקד הכוחות המוטסים הרוסים, הוסיף כי השלבים האחרונים של המלחמה "יתקיימו בסמוך לגבול אוקראינה-פולין, והפולנים יקבלו תגובה תחת התכנית המלאה שתכלול טילים היפרסוניים".

האזהרה מגיעה בעקבות הצעה פולנית לשלוח כוח שמירת השלום של האו"ם לאוקראינה. על פי תוכנית של משרד ההגנה הפולני שהודלפה לתקשורת באירופה, משימת שמירת השלום אמורה לכלול כ-10,000 חיילים שיישלחו לאוקראינה.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר כי "המהלך יוביל לעימותים ישירים עם נאט"ו, אם פולין תשלח חיילים לאוקראינה".

שופרי הקרמלין בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה הזהירו כי מוסקבה מוכנה להשתמש בנשק גרעיני נגד פולין והמדינות הבלטיות וכי ורשה תושמד "לאחר שתי שניות". אלינה פוליאקובה, ראש המרכז לניתוח מדיניות אירופית אמרה כי יש להתייחס לאיומים ברצינות.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי ישנם 100,000 חיילים אמריקאים באירופה ו-40,000 כוחות תחת פיקוד ישיר של נאט"ו. כשהחששות ממשיכים לגדול, צרפת העלתה את רמת הכוננות שלה, ונקטה בצעד חסר תקדים של פריסת שלוש צוללות גרעיניות בים, כך דווחה כלי תקשורת צרפתיים.

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד