ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כדי להצדיק גיוס כללי

דיווח: רוסיה מתכננת התקפות שווא על עצמה ולהאשים את אוקראינה

רוסיה עלולה להרוג אלפי אזרחים רוסים, בניסיון להצדיק גיוס כללי של חיילים. כך מזהיר פוליטיקאי רוסי גולה | הוא אמר שהמזימה להאשים את קייב בהתקפות הודלפה על ידי מקור ביטחוני

דיווח: רוסיה מתכננת התקפות שווא על עצמה ולהאשים את אוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה מתכננת גל של התקפות על הערים שלה בתואנת שווא בראשות ארגון הביון הרוסי ה-FSB (מקביל לשב"כ הישראלי). וכך היא תאשים את אוקראינה כדי להצדיק גיוס כללי של חיילים, כך הזהיר פוליטיקאי רוסי גולה.

איליה פונומרב, בן 46, טען כי שירות הביטחון הרוסי מתכנן לכוון טילים למפעלים כימיים ברוסיה שיגרמו למותם של אלפי אזרחים. כך יוכל פוטין להאשים שהטילים הגיעו מאוקראינה, כך טען פונומרב, שלפני שמונה שנים היה הפוליטיקאי הרוסי היחיד שהצביע נגד סיפוח חצי האי קרים שביצע פוטין.

פונומרב אמר שהמזימה, שהודלפה על ידי מקור ביטחוני, תשמש להצדקת גיוס כללי על מנת לפצות את רוסיה על ההפסדים של החיילים הרוסים בשדה הקרב במהלך פלישתם הברברית לאוקראינה.

קצין בכיר בצבא נאט"ו אמר אתמול כי ברית נאט"ו מעריכה כי רוסיה ספגה בין 30,000 ל-40,000 הרוגים בשדה הקרב באוקראינה במהלך החודש הראשון של המלחמה, כולל בין 7,000 ל-15,000 הרוגים.

למרות גיוס כוח של בין 150,000 ל-200,000 חיילים רוסיים, מוסקבה תכננה כי תהיה התנגדות חלשה של הכוחות האוקראינים - ככל הנראה בגלל כשלי המודיעין הרוסי. אך רוסיה הופתעה ונראית המומה בשדה הקרב.

מלחמת אוקראינה רוסיה מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד